اهالی کشور آفتاب رسم‌های باستانی جالبی برای استقبال از سال نو دارند؛ خوراک‌های سنتی جالب که در کنار اعضای خانواده صرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، سال نو در کشور ژاپن مانند بسیاری دیگر از کشور‌ها در روز یک ماه ژانویه برگزار می‌شود، اما این جشن در شرقی‌ترین کشور آسیا با سایرمناطق جهان تفاوت‌هایی دارد.
 

جشن سال نو در کشور ژاپن (shogatsu) و روز سال نو گانتان (gantan) نامیده می‌شود.
 
 
در روز سال نو ژاپنی‌ها به برگزاری جشن و مهمانی می‌پردازند، در این روز نوعی خوراک ویژه به نام (osechi ryori) صرف می‌شود که داخل ظرف‌هایی چند لایه به نام (Jubako box) قرار می‌گیرد، هریک از این ظرف‌ها معنی خاصی دارند.
 

قرار دادن مواد خوراکی به ویژه خوراک‌های دریایی در این ظروف چند تکه برای افزایش قدرت باروری، عمر طولانی، شادی و خوشبختی اعضای خانواده و دوستان است.
 

همچنین مصرف خوراکی‌های سنتی ژاپنی مانند کیک برنج Mochi و سوپ کیک برنج به نام Zouni نیز از جمله رسوم‌ رایج بین خانواده‌های ژاپنی است.
 

در تعطیلات سال نو ژاپن، رسم عیدی دادن بزرگسالان به کودکان رایج است، پول‌هایی که در پاکت‌های کوچک قرار داده می‌شود و به کودکان داده می‌شود.
 

رفتن به معابد باستانی در کشور ژاپن و دعا برای ایمنی، سلامت، خوشبختی و ثروت اعضای خانواده نیز از دیگر رسوم‌ رایج بین خانواده‌های ژاپنی است.
 

با وجود آنکه ژاپنی‌ها بسیار پرکار و فعال هستند اما برای تعطیلات سال نو از حدود ۲۹ دسامبر تا ۴ ژانویه کلیه کسب و کار‌ها تعطیل می‌شود اما فروشگاه‌ها و مراکز خرید باز و رونق فراوان دارند.
 
\
منبع: tripsavvy

انتهای پیام/

رسوم اهالی شرق دور برای استقبال از سال نو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.