۲ کلاهبردار حساب شهروندان را از داخل زندان خالی کردند

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه‌ای که با تماس تلفنی با شهروندان از زندان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.

۲ کلاهبردار حساب شهروندان را از زندان خالی کردندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ارجاع پرونده‌ای از دادگاه لواسانات مبنی بر شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار که از داخل زندان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند، اظهار کرد: یکی از مالباختگان این پرونده با تماس با پلیس اعلام کرد که در ساعت ۱۷:۰۰ روز بیست هشتم مهرماه سال جاری، فردی که خود را از عوامل حسابداری بیمارستان معرفی می‌کرد با من تماس گرفت و عنوان کرد که بخشی از حقوق رئیس بیمارستان به اشتباه به حساب من واریز شده و به همین علت حسابم مسدوده شده است و درخواست کرد که برای اصلاح تراکنش و همچنین رفع مسدوی حسابم به دستگاه ATM مراجعه کنم.

وی ادامه داد: پس از مراجعه به دستگاه ATM و استعلام موجودی حسابم،مشاهده کردم که مبلغی به حسابم منتقل نشده بود و ضمن تماس با وی گفتم که وجهی به حسابم منتقل نشده است که آن فرد به من گفت: وجه در حساب مسدود شده و قابل رویت نیست. همچنین کدی را که با صفر شروع می‌شد به من داد و از من خواست که کد را در قسمت انتقال وجه وارد کنم و مدت ۵ ثانیه دکمه ثبت را نگه دارم، ولی پس از این کار متوجه شدم که کد اعلام شماره کارت بوده و مبلغ ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۲۹۸ ریال از حسابم کسر شده است.

سرهنگ دست خال تصریح کرد: در تحقیقات، انجام شده رد پایی یکی از مجرمان حرفه‌ای که در زندان محبوس بود به دست آمد و با دستور قضائی متهم از زندن دعوت و تحت بازجویی اولیه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه متهم در ابتدا منکر ارتکاب هر جرمی بود، گفت: متهم پس از مشاهده دلایل و مدارک لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که کلاهبرداری را یکی از هم سلولی هایش انجام داده است، ولی مبلغ به حساب وی واریز شده است.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با دستگیری متهم دوم و تحقیقات تکمیلی پلیسی، تا کنون ۶ نفر از مالباختکان از اقصی نقاط کشور مانند استان‌های مرکزی، همدان و تهران که به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند شناسایی شده اند و شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۱ دی ۱۳۹۷
اينا باس از استفاده از تلفن و اينترنت محروم بشن
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۸:۴۴ ۲۱ دی ۱۳۹۷
با این همه اطلاع رسانی جالبه که یک عده با یک تماس تلفنی یا پیامک جلوی عابر بانک میرن!!! به نظرم دیگه هرکی اینطوری مورد کلاه برداری قرار گرفت پلیس نباید پیگیری کنه و به طرف حکم " حقته این بلا سرت آمد " ابلاغ کنه
آخرین اخبار