پاسخ آشنا به اظهارات اخیر پمپئو درباره بازگشت تحریم‌های آمریکایی در پسابرجام

معاون رئیس‌جمهور به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های آمریکایی در پسابرجام پاسخ داد.

پاسخ آشنا به اظهارات اخیر پامپئو درباره بازگشت تحریم‌های آمریکایی در پسابرجامبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور برجام در پاسخ به اظهارات اخیر پمپئو وزیر خارجه آمریکا در صفحه شخصی خود نوشت:

«برجام با ابهام زدایی از برنامه هسته‌ای درست به قلب پروژه مخاطره نمایی از ایران زد. برجام با پس زدن ابر‌های تیره مخاطره نمایی از ایران زمینه‌ای فراهم ساخت که تهدید‌های واقعی دیده شود. مخاطرات زیست محیطی، تروریسم، فقر و توسعه نایافتگی، جرایم سازمان یافته و بخصوص قاچاق مواد مخدر، دیکتاتور‌ها و مستبدین دوست امریکا در منطقه، خطر اتمی اسرائیل و ..این مخاطرات واقعی در پرتو برجام و در پرتو رفع اتهام هسته‌ای از ایران، رویت پذیر شدند. سخنرانی وزیر خارجه آمریکا چیزی جز دلتنگی برای روزگاری نیست که مخاطره نمایی هسته‌ای، خطر‌های واقعی منطقه نظیر تروریسم دولتی اسرائیل و تروریسم غیردولتی تکفیری را به بهانه «خطر یک ایران اتمی» در محاق نهاده بود.»

شایان ذکر است پمپئو در اظهارات اخیر خود گفته بود: «ترامپ به به نابینایی خوش خیالانه ما در برابر خطرات رژیم ایران پایان داد و از توافق هسته‌ای شکست خورده خارج شد. آمریکا تحریم‌هایی را بازگرداند که هرگز نمی‌بایست برداشته می‌شد. ما کارزار جدید فشار را آغاز کردیم تا درآمد‌های رژیم برای گسترش ترور و ویرانی در جهان را قطع کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ دی ۱۳۹۷
برجام که شکست خورده است حتی برای ما مردم.
آخرین اخبار