آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان در بروجرد

رئیس اداره بهزیستی بروجرد از آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ ساله در مهد‌های کودک این شهرستان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، کرم رضا پیردایه رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: این طرح امسال در مهد‌های کودک که تحت نظارت بهزیستی هستند اجرا می‌شود و قرار است حدود ۶۰۰ کودک ۵ تا ۶ ساله غربالگری شوند.

وی اظهار داشت: سال گذشته این طرح بر روی یکهزار کودک در بروجرد اجرا شد که از این تعداد ۱۲ کودک مشکل اضطراب داشتند که درمان‌های لازم دراین خصوص به کودکان ارائه شد.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: عوامل مختلفی در اضطراب‌های کودکان نقش دارند که یکی از این دلایل جدایی کودکان از والدین و حضور در مهدکودک‌ها است که این مشکل بیشتر در کودکانی دیده می‌شود که مادران آن‌ها شاغل هستند، اما اختلافات خانوادگی و ترس کودکان هم از عوامل دیگر اضطراب محسوب می‌شوند.

پیردایه افزود: اضطراب زیر بنای بسیاری از بیماری‌ها است و در صورتی که کودکان در سنین کم با مشکل اضطراب مواجه هستند بهتر است نسبت به درمان آن‌ها اقدام شود چرا که عدم درمان این اضطراب طی سال‌های بعدی در زندگی کودکان گسترده‌تر می‌شود و ممکن است در عملکرد تحصیلی و شغلی آینده آن‌ها تاثیر گذار باشد.

وی بیان کرد: این طرح به مدت یک ماه اجرا می‌شود که در این طرح فرم سنجش مورد نظر توسط والدین کودکان تکمیل می‌شود و پس از ارزیابی لازم در صورتی که اضطراب کودک مشخص شود به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/م

طرح غربالگری اضطراب کودکان در بروجرد آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار