با حضور آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران ؛

پانزدهمین یادواره شهدای محله ابوذر زاهدان برگزار می‌شود

دبیر یادواره شهدای محله ابوذر غفاری زاهدان از برگزاری پانزدهمین دوره این یادواره با حضور آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمود جوادیان فر با اشاره به اینکه تکریم شهدا تکلیف همگان است، اظهار داشت: پانزدهمین یادواره ۶۱ شهید محله ابوذر زاهدان ۲۵ دی ماه در مسجد ابوذر غفاری با حضور مدعوین کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی یادواره شهدای محله ابوذر غفاری زاهدان افزود: آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، آیت الله سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی سخنرانان این یادواره هستند.

وی تکریم شهدای معظم را تکلیف همگان دانست و بر وظیفه حمایتی از خانواده‌های شهدا تاکید کرد.

جوادیان فر ادامه داد: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان سبب می‌شود تا از مسیر شهدا خارج نشوند چرا که شهدا راهی روشن برای هدایت ما در جامعه هستند.

وی گفت: با وجود محرومیت‌های فراوان، محله ابوذر به عنوان یکی از محلات شهر زاهدان همواره در دفاع از خاک کشور پیش قدم بوده اند و بهترین جوانانش را تقدیم جمهوری اسلامی و انقلاب کرده است.

جوادیان فر افزود: ساکنین محله ابوذر مفتخر به اعزام ده‌ها نفر به جبهه‌های نبرد هشت ساله دفاع از حق علیه باطل و بوده‌اند و همچنین در دوران معاصر نیز اعزام چندین نفر برای دفاع از حرم از دیگر افتخارات این محله است.

دبیر اجرایی یادواره شهدای محله ابوذر بیان کرد: غریب به چهار ماه است که برنامه ریزی و کمیته بندی‌های تخصصی جهت برگزاری یادواره با مشارکت جوانان و نوجوانان محله ابوذر انجام گرفته و خوشبختانه این حضور و مشارکت نسل جوان در برپایی این برنامه‌ها هر سال پررنگ‌تر می‌شود.

تولیت آستان مقدس کهف الشهدای محله ابوذر زاهدان با اشاره به اینکه برگزاری این یادواره همزمان با سالگرد تدفین شهدای گمنام کهف الشهدای زاهدان است، گفت: خوشبختانه محله ابوذر زاهدان میزبان دو شهید گمنام درمحله کهف الشهدای این محله است و به مکان برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی محله تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: وجود افتخاراتی این چنینی برای ساکنین مردم محله ابوذر درحالیست که برخی از مسوولان وظایف خود را آنچنان که شایسته این مردم شهید پرور است در قبال این محله ایفا نکرده اند.

انتهای پیام/پ

پانزدهمین یادواره ۶۱ شهید محله ابوذر زاهدان

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار