استاندار فارس:

بستر قانونی و فرهنگی جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم شود

استاندار فارس گفت: برای جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی باید بستر قانونی و فرهنگی لازم را فراهم کنیم.

بستر قانونی و فرهنگی جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت اله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر این که برای رونق و حرکت رو به جلوی اقتصاد باید ایجاد شفافیت لازم در دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها مورد توجه باشد، گفت: بخش خصوصی و کسانی که حرفه و زندگی شان در زمینه تجارت و تولید است بهتر از دولتی‌ها به مسائل این حوزه واقف هستند؛ زیرا به صورت روزانه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و پیشنهادات آن‌ها با توجه به تجربیاتشان بهتر است.

وی افزود: بخش صادرات، حداقل در مراحل اولیه در هر کشوری سوبسید و امتیاز دریافت می‌کند و حمایت می‌شود تا ارزآوری و رونق اقتصادی را برای کشور به همراه داشته باشد.

رحیمی تک محصولی بودن در زمینه صادرات را موجب بروز مشکلات برای اقتصاد کشور دانست و با بیان این که در شرایط تک محصولی بودن صادرات، تحریم‌ها اثر بیشتری می‌گذارد، اظهار داشت: باید در زمینه صادرات، چند محصولی باشیم و از جنبه دیگر باید در زمینه ایجاد اشتغال، تنوع بخشی درون کشور را به منظور کم کردن فشار بر بخش کشاورزی که بخش سنتی اقتصاد است مورد توجه قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس پیشنهادات بخش خصوصی در زمینه رفع مشکلات اقتصادی را موثر دانست و گفت: با توجه به جایگاه قانونی شورای گفتگو در سطح کشور و استان ها، پیشنهادات مطرح شده در این شورا قابل پیگیری است.

وی با بیان این که تلاش بخش خصوصی و دولتی می‌تواند در زمینه جذب سرمایه گذاری‌ها به سمت کشور و استان فارس موثر باشد تصریح کرد: بخشی از این سرمایه گذاری در نهایت به سمت صادرات و بخشی از آن برای پاسخگویی به نیاز‌های داخلی سوق پیدا می‌کند که می‌تواند در زمینه تولید ثروت و ایجاد اشتغال در فعالیت‌های پایه و غیرپایه در اقتصاد مهم و موثر باشد.

استاندار فارس با اشاره به این که در اقتصاد هم اشتغال‌های پایه و هم اشتغال‌های غیرپایه از اهمیت برخوردار است، ادامه داد: اشتغال در بخش‌های خدمات که اشتغال غیرپایه محسوب می‌شود از یک سو اشتغال زایی بالایی به دنبال دارد و از سوی دیگر نیازمند سرمایه گذاری کمی است.
انتهای پیام/م

جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فارس

برچسب ها: استانداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار