آیا می‌دانید هنگام برف و کولاک چگونه باید از زنجیر چرخ استفاده کنید؟

استفاده از زنجیر چرخ برای جلوگیری از بروز تصادف درجاده‌های برفی و یخی ضروری است و با اندکی تمرین می‌توانید در استفاده از این وسیله مهارت پیدا کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در زمان رانندگی در جاده‌های برفی و یخ زده یکی از ابزار‌های یدکی مورد نیاز زنجیر چرخ است. زنجیر چرخ سبب جلوگیری از سر خوردن ماشین رو سطوح برفی و یخی می‌شود و گاهی اوقات تنها عامل توقف ماشین در سرازیری‌ها است.

کارشناسان استفاده از زنجیر چرخ را برای افزایش ایمنی در زمان بارش برف و بروز یخبندان در جاده‌ها بسیار مفید و ضروری می‌دانند.

برای نصب زنجیر چرخ خودرو باید زنجیر چرخ متناسب با اندازه و سایر چرخ خودروی خود انتخاب کنید، استفاده از زنجیر چرخ بیش از حد بزرگ یا کوچک می‌تواند سبب کاهش کیفیت اثربخشی استفاده از این وسیله و آسیب به چرخ و تایرخودرو شود.

برای نصب زنجیر چرخ این وسیله را به موازات چرخ‌ها و در مسیرحرکت خوروی روی زمین قراردهید، توجه به این نکته ضروری است که برای خودرو‌های جلو محور زنجیر چرخ باید بر روی چرخ‌های جلو و برای خودرو‌های محور عقب، زنجیر چرخ باید بر روی چرخ‌های انتهایی خودرو نصب شود.

ژ

پس از قراردادن زنجیر چرخ بر روی زمین، اگر خودرو جلو محور است، زنجیر چرخ را پشت چرخ‌ها قرار دهید و یک متربه عقب برانید، و برای ماشین‌های محور عقب، زنجیر چرخ را جلوی چرخ‌ها قرار دهد و یک متر به جلو برانید.

سپس زنجیر چرخ را از دوطرف به سمت بالا آورید و در نقطه بالایی چرخ خودرو زنجیر‌ها را به هم متصل کنید. برخی زنجیر چرخ‌ها دارای حلقه‌هایی هستند که به چرخ ماشین متصل می‌شود تا امکان جدا شدن زنجیر چرخ کاهش یابد.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد همیشه پیش از روبه رو شدن با وضعیت واقعی یخبندان و برف در جاده‌ها به تمرین نحوه بستن زنجیر چرخ بپردازند و این وسیله را در صندوق عقب خودروی خود داشته باشند.

همچنین نحوه حرکت خودرو با زنجیر چرخ را پیش از وضعیت واقعی آزمایش کنند، لبه‌های نوک تیز و یخ شکن زنجیرچرخ باید به سوی خارج چرخ‌ها باشد تا تایر خودرو آسیب نبیند.

برای راحتی کار با زنجیر چرخ به ویژه در هوای سرد زمستانی و جاده‌های پربرف توصیه می‌شود از دستکش کار استفاده کنید که سبب افزایش توان مهارتی شما می‌شود.

استفاده از زنجیر چرخ بر روی جاده‌های صاف و خشک می‌تواند سبب آسیب شدید به خودرو شود و استفاده از این وسیله تنها بر روی سطوح یخی توصیه می‌شود.

پس از عبور از سطوح یخ زده و رسیدن به جاده‌های صاف زنجیر چرخ را آرام باز و خشک کنید و در جایگاه خود برای استفاده‌های آینده قرار دهید.

منبع:chamonix

انتهای پیام/

جلوگیری از لیز خوردن ماشین با زنجیر چرخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.