زیردریایی هسته‌ای بدون‌سرنشین روسیه آماده نبرد شد + فیلم

روسیه از عملیاتی‌شدن زیردریایی هسته‌ای بدون‌سرنشین خود خبر داد که می‌تواند به‌راحتی یک پایگاه دریایی دشمن را نابود کند.

زیر دریایی هسته‌ای بدون سرنشین روسیه آماده نبرد است+فیلمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های روس از عملیاتی‌شدن بیش از ۳۰ پهپاد زیردریایی این کشور خبر می‌دهند که این پهپادها توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارند.

یک منبع در صنایع دفاعی روسیه در گفتگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد نیروی دریایی روسیه به‌زودی ۴ زیردریایی حامل پهپاد‌های پوزئیدون (Poseidon به معنای خدای دریاها) را آماده رزم در میدان‌های نبرد می‌کند.

به گفته این منبع آگاه، «پیش‌بینی می‌شود دو زیردریایی حامل پهپاد‌های پوزئیدون به ناوگان شمالی و دو زیردریایی دیگر نیز به ناوگان اقیانوس آرام اضافه شوند. هر زیردریایی حداکثر ۸ پهپاد را حمل می‌کند، بنابراین دستکم نیروی دریایی روسیه به ۳۲ پهپاد از این نوع مجهز می‌شود».

پهپاد‌ زیردریایی هسته‌ای پوزئیدون
یکی از سلاح‌های پیشرفته‌ای است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، سال گذشته (۲۰۱۸) در سخنرانی سالانه خود وعده عملیاتی‌شدن آن را داده بود. به گفته پوتین، پوزئیدون قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای و متعارف است و همچنین می‌تواند تأسیسات زیرساختی، ناو‌های هواپیمابر و دیگر اهداف دشمن را نابود کند.

مشخصات فنی پهپاد پوزئیدون
به نوشته پایگاه «دیلی استار» این نوع پهپاد‌های روس برای حملات پنهانی در زیر دریا طراحی شده‌اند و توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای با خرج دو مگاتُن را دارند؛ یعنی با این پهپاد‌ها می‌توان به راحتی یک پایگاه دریایی را نابود کرد. این پهپاد ۱۰۰ برابر کوچکتر از زیردریایی‌های معمول است، بنابراین نمی‌تواتن به‌راحتی آن‌ها را ردیابی کرد.

سرعت این پهپاد‌های روس بسیار بیشتر از همه زیردریایی‌ها، اژدر‌های پیشرفته و همه انواع کشتی‌های تندروی کنونی است؛ قدرت مانور بالای این پهپاد، شناسایی و ردیابی آن تا زمان اصابت به هدف را برای دشمن بسیار سخت می‌کند. زیردریایی حامل آن می‌تواند این پهپاد را در هر نقطه از جهان شلیک کند، دامنه بُرد آن ۱۰ هزار کیلومتر است و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در عمق ۱۰۰۰ متری دریا حرکت کند.

پهپاد پوزئیدون مجهز به فناوری پنهانکار است به گونه‌ای که تجهیزات ردیابی صوتی نمی‌توانند آن را ردیابی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار