فراهانی در جمع خبرنگاران:

ایجاد دست‌انداز در درآمد‌های شهرداری‌ها در بودجه دولت/ ۴۲ ماده برنامه سوم تصویب شد

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هر سال در بودجه دولت به شهرداری‌ها کم لطفی می‌شود، گفت: امسال هم برای درآمد‌های شهرداری دست‌انداز ایجاد شده است.

ایجاد دست‌انداز در درآمدهای شهرداری‌ها در بودجه دولت/ 42 ماده برنامه سوم تصویب شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران که امروز (دوشنبه ۲۴ دی ماه) به منظور بررسی مواد لایحه برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرآیند تدوین این لایحه از مهر سال گذشته در شهرداری تهران آغاز شد و برای تهیه آن از بدنه کارشناسان شهرداری، معاونت‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران استفاده شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این برنامه از سال ۹۸ آغاز می‌شود و تا سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، گفت: در مجموع برای ۵ سال برنامه‌های مدونی برای اداره شهر تهران پیش‌بینی شده است.

فراهانی تصریح کرد: این برنامه از سوی شهردار تهران به شورا ارسال شده که پیش از این توسط کمیسیون‌های تخصصی از جمله برنامه و بودجه هم مورد بررسی قرار گرفته بود.

وی با اشاره به پیشنهادات کمیسیون‌های مختلف شورای شهر ادامه داد: این پیشنهادات در حال بررسی است و هم‌اکنون نیز در جریان بررسی برنامه سوم برخی از آن‌ها اصلاح و یا جایگزین شده‌اند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه روند بررسی و تصویب مواد لایحه برنامه سوم از روز گذشته آغاز شده است، ادامه داد: مهمترین مسائل شهر تهران ثابت نبودن درآمد پایدار شهری است که بر اساس آمار سهم درآمد پایدار تهران زیر ۲۷ درصد است که بخشی از درآمد‌ها مربوط به عوارض ارزش افزوده‌ای است که مردم پرداخت می‌کنند.

فراهانی با بیان اینکه هر ساله در بودجه دولت شاهد کم‌لطفی به شهرداری‌ها هستیم، گفت: امسال نیز دست‌اندازی برای درآمد‌های شهرداری‌ها ایجاد شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس به این موضوع توجه کنند تا شهرداری‌ها با مشکل مواجه نشوند و در نهایت برنامه ۵ ساله سوم از فروردین ۹۸ اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار