رشته پرستاری در ایران دارای بالاترین استانداردهاست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: رشته پرستاری در ایران، دارای بالاترین استانداردهاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در جشن سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در سالن ابن سینای شهرکرد گفت: رشته پرستاری در ایران به لحاظ دانش، فهم مهارت، تجربه و مسائل انسانی، از بالاترین استاندارد‌ها برخوردار است.

وی افزود: پرستاری تنها به مقوله مراقبت محدود نمی‌شود، بلکه شامل حوزه‌های آموزش، پژوهش و پیشگیری هم می‎شود.

شیرانی همچنین با اشاره به مطالبات صنفی پرستاران، گفت: متأسفانه با وجود جایگاه مهم پرستاران در سلامت جامعه، هنوز جایگاه مناسبی برای دو حوزه امور کاری و حقوق صنفی پرستاران تعریف نشده است.

وی اضافه کرد: بزرگ‎نمایی برخی تخلفات کوچک و کاستی‌ها در حوزه سلامت، سبب می‌شود تا نوعی ناسپاسی و قدرناشناسی نسبت به فعالان این حوزه ایجاد شود.

شیرانی ادامه داد: با وجود بی مهری‌هایی که نسبت به جامعه پرستاری صورت می‌گیرد، اما معیار‌ها و عواطف انسانی همیشه در این حوزه جاری است.

به گفته وی؛ در حال حاضر، دو هزار و ۴۸۳ پرستار در استان چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت هستند و دو دانشکده پرستاری هم در شهرکرد و بروجن فعال است.

گفتنی است: در این جشن با حضور استاندار و جمعی از مسئولان چهارمحال و بختیاری، از ۵۳ پرستار برگزیده استانی، یک پرستار برگزیده بیماران خاص و یک پرستار برگزیده الگوی شاخص «نماد ارتباط موثر» و ۱۶ نفر از پرستاران بازنشسته تجلیل به عمل آمد.

پنجم جمادی الاولی خجسته سالروز ولادت باسعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س)، به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

جشن میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار