واقعیت‌های جالبی که به نظر جعلی می‌رسند!

در این مطلب قصد داریم برخی واقعیت‌هایی که از نظر خیلی از ما جعلی هستند و غیرقابل‌باور را به شما معرفی کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  زندگی روی کره‌زمین خیلی عجیب و غریب است، بسیاری از واقعیت‌ها در جهان وجود دارند که خیلی باورنکردنی به نظر می‌رسند.


بیشتربخوانید : جهان تا پایان قرن حاضر چگونه خواهد بود؟


مثلا آیا شما می‌دانید که یک روز در سیاره ونوس (زهره) طولانی‌تر از یک‌سال روی کره‌زمین است؟ یا اینکه آیا شما می‌دانستید بعضی از حیوانات باردار به دنیا می‌آیند؟ یا گونه‌ای از حیوانات وجود دارند که در ۱۵۰ سالگی به بلوغ جنسی می‌رسند و طول عمرشان به نیم‌قرن می‌رسد. البته این را هم می‌دانید که عکس این ماجرا هم در دنیای اطراف ما وجود دارد و باور‌هایی در میان مردم سراسر جهان وجود دارد که واقعیت ندارند. برای همین بهتر است موارد مربوط به این دو موضوع را اشتباه نگیریم.

 براساس آمار حدود ۱۰۸.۲ میلیارد نفر در تاریخ جهان متولد شده‌اند. در این میان امروز جمعیت جهان حدود ۷.۴۴۲ میلیارد نفر است که با کمی ضرب و تقسیم متوجه می‌شویم این رقم معادل هفت‌درصد کل جمعیت جهان از ابتدا تاکنون است. از دنیای انسان‌ها می‌گذریم و به دنیای حیوانات می‌رویم. می‌خواهیم واقعیتی را به شما بگوییم که شاید نتوانید آن را باور و فکر کنید سر به سر شما می‌گذاریم، اما این‌طور نیست.

برای اینکه این موضوع را باور کنید، یکی از ضرب‌المثل‌های رایج میان ایرانی‌ها را به یادتان می‌آوریم. ضرب‌المثلی که به افرادی که بیش‌ازحد بی‌تابی می‌کنند نسبت داده و به آن‌ها گفته می‌شود که «مثل مرغ سرکنده می‌مانی». حالا موضوع این است که یک مرغ سرکنده می‌تواند تا مدتی زنده بماند و بدود. با این حال در اتفاقی نادر بیش از ۷۰ سال پیش یک مرغ که توسط صاحبش سر بریده شده بود، توانست تا ۱۸ ماه زندگی کند. دلیل این اتفاق این است که مغز مرغ در قسمت پشت جمجمه آن متمرکز شده است.

به همین دلیل مرغ سرکنده می‌تواند تا مدتی زنده بماند. به گزارش «بی‌بی‌سی» دانشمندان می‌گویند پس از جدا شدن مغز از بقیه بدن برای مدت کوتاهی هنوز عصب‌های نخاعی دارای اکسیژن هستند و بدون دستور گرفتن از مغز شروع به فعالیت می‌کنند. البته در چنین مواقعی پا‌ها شروع به حرکت می‌کنند و شما ممکن است مرغی را ببینید که بدون سر درحال دویدن است. معمولا مرغ در این حالت تا یک ربع زنده می‌ماند مگر اینکه مثل آن مرغ آمریکایی بخت یارش باشد.

فعلا قصد نداریم از دنیای حیوانات بگذریم. زیر دریا می‌رویم به سراغ یکی از گونه‌های نادر کوسه. کوسه‌ای که می‌تواند حدود ۵۰۰ سال زندگی کند. این کوسه از گونه گرینلند است که به‌طور متوسط ۲۷۲ سال عمر می‌کنند و عمر برخی از آن‌ها تا ۵۰۰ سال هم می‌رسد. به همین دلیل دانشمندان آن‌ها را یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های مهره‌دار می‌شناسند. به گزارش sciencedaily نکته جالب درباره این کوسه‌ها این است که آن‌ها در ۱۵۰ سالگی به بلوغ می‌رسند.

همچنین کوسه‌های گرینلند به‌طور گسترده در سراسر اقیانوس اطلس شمالی پخش هستند. دو مورد از آن‌ها که توسط دانشمندان مورد بررسی قرار گرفته‌اند با طول ۴۹۳ و ۵۰۲ سانتیمتر به ترتیب ۳۳۵ و ۳۹۲ سال عمر داشته‌اند. دانشمندان درباره این گونه جانوری به این نتیجه رسیده‌اند که نرخ رشد این جانور بسیار آهسته است و نزدیک به یک سانتیمتر در سال است که باعث می‌شود این جانور از طول عمر استثنایی خود سود ببرد.

از زیر دریا به آسمان می‌رویم، میان ستاره‌ها و کهکشان‌ها. ناسا تخمین می‌زند در کهکشان راه شیری بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ستاره وجود دارد. اما شاید باور این واقعیت برای شما سخت به نظر آید که تعداد درخت‌هایی که روی زمین قرار دارند از تعداد ستارگان در کهکشان راه شیری بیشتر است. به طوری‌که دانشمندان می‌گویند بیش از سه‌تریلیون درخت روی زمین وجود دارد.

به گزارش snopes، این ادعا ریشه در یک مقاله که در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ در مجله علمی طبیعت با عنوان نقشه‌برداری تراکم درختان در مقیاس جهانی منتشر شده، دارد که نشان می‌دهد تعداد درختان روی زمین ۳.۰۴ تریلیون است.

واقعیت دیگری که شاید باورش سخت باشد این است که مردمی که در بنگلادش زندگی می‌کنند، بیشتر از تعدادی هستند که در روسیه زندگی می‌کنند. اینجاست که باید گفت: نباید اجازه دهید اندازه و وسعت کشور‌ها شما را به اشتباه بیندازد. درحالی که بنگلادش به مراتب از روسیه کوچک‌تر است، اما جمعیت آن ۱۶۳ میلیون نفر است و جمعیت روسیه ۱۴۴.۳ میلیون نفر.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

واقعی های باورنکردنی روی کره زمین

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار