رئیس سازمان برنامه ریزی خراسان رضوی:

جمعیت شاغل خراسان رضوی در فصل پاییز بیش از ۲ میلیون نفر بود

رئیس سازمان برنامه ریزی خراسان رضوی گفت:جمعیت شاغل استان در فصل پاییز امسال دو میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۵۵ نفر بود.

جمعیت شاغل خراسان رضوی در فصل پاییز بیش از ۲ میلیون نفر بودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: این جمعیت نسبت به فصل پیش به تعداد ۲۷۱ هزار و ۸۶ نفر و نسبت به فصل پاییز پارسال ۱۲۱ هزار و ۸۱۱ نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: جمعیت فعال خراسان رضوی نیز در فصل پاییز امسال دو میلیون و ۴۶۰ هزار و ۱۷۰ نفر بود که نسبت به فصل پیش ۲۵۱ هزار و ۷۸۷ نفر و در مقایسه با فصل پاییز پارسال ۱۴۱ هزار و ۵۰۲ نفر بیشتر شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: میزان بیکاری استان نیز پاییز امسال ۹ درصد بود که نسبت به فصل قبل ۱.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. این شاخص نسبت به فصل پاییز پارسال گذشته سه دهم درصد افزایش یافته است.

جمشیدی جمعیت جویای کار خراسان رضوی را در فصل پاییز امسال ۲۲۱ هزار و ۴۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به فصل تابستان امسال ۱۹ هزار و ۲۹۸ نفر کمتر و نسبت به پاییز پارسال ۱۹ هزار و ۶۹۱ نفر بیشتر شد.

وی میزان کنونی 'مشارکت اقتصادی' را در خراسان رضوی نیز ۴۶.۹ درصد اعلام و تصریح کرد: این رقم نسبت به فصل تابستان امسال ۴.۸ درصد و نسبت به فصل پاییز پارسال ۲.۹ درصد افزایش دارد.

خراسان رضوی با ۸.۱ درصد جمعیت کشور شش میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستا‌های این استان سکونت دارند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

جمعیت جویای کار خراسان رضوی در فصل پاییز امسال ۲۲۱ هزار و ۴۱۵ نفر بود

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.