فاجعه‌ای به نام تعطیلی دولت در آمریکا

«بن کاردین» سناتور دموکرات آمریکایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ تاثیرات تعطیلی دولت در آمریکا را فاجعه‌بار توصیف کرد.

فاجعه‌ای به نام تعطیلی دولت در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، درپی جنجال به وجود آمده میان کاخ‌سفید و دموکرات‌ها بر سر تصویب بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی، دولت فدرال آمریکا تعطیل شده است. سناتور دموکرات «بن کاردین» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت اثرات تعطیلی دولت در آمریکا تاکنون فاجعه‌بار بوده است.

کاردین اعلام کرد: «اگر میچ مک کانل (رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنای آمریکا) اجازه انجام امور را بدهد اولویت نخست ما بازگشایی دولت است. من چند لحظه پیش شاهد این موضوع بودم که در صحن سنا توافقی جمعی برای بازگشایی دولت وجود داشت، اما سناتور مک کانل با طرح ما مخالف است. به نظرم نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه در سنا معتقدند که ما به بازگشایی دولت نیاز داریم. ما باید با اقدامات قانونی به موضوع امنیت مرزی رسیدگی کنیم. در این راه باید هزینه داد. اما ما باید دولت را بازگشایی کنیم. ما نباید اجازه دهیم که مردم آمریکا در جریان این مذاکرات به گروگان گرفته شوند».

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید ترامپ اعلام کرده است که اگر دولت بازگشایی شود آنگاه قدرت چانه‌زنی خود را از دست خواهد داد‌ آیا او درست می‌گوید، گفت: «نه او هرگز درست نمی‌گوید. امنیت مرزی موضوعی مهم برای مردم آمریکا است. مهاجرت هم موضوعی مهم برای مردم آمریکا است. ما متعهد به رسیدگی به این مسائل هستیم. ما این موضوع را در بودجه های گذشته بررسی کرده ایم. ما باید اجازه دهیم که فرآیندی قانونی به پیش برود. ما به امنیت مرزی متعهد هستیم».

کاردین تاکید کرد: «مذاکرات بیشتری بین نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات در نظر گرفته شده است. من نمی خواهم که پیش داوری داشته باشم. ما به دنبال بررسی راه های بازگشایی دولت هستیم. ما می خواهیم که به موضوع امنیت مرزی و مهاجرت رسیدگی کنیم. ما وجود چالش با رییس جمهور را تایید می‌کنیم. او نه تنها تلاش کرده است که همه ما را به گروگان بگیرد بلکه مذاکره کنندگان خودش را هم تضعیف کرده است. ما این موضوع را تایید می کنیم که اولویت کشور ما امنیت نیروی فدرال است. ما تمام تلاش خود را برای بازگشایی دولت انجام می دهیم».

وی گفت: «ما در اینجا می مانیم تا دولت بازگشایی شود. ما همه راه های موجود برای بازگشایی دولت را بررسی می‌کنیم. ما این موضوع را تایید می‌کنیم که مشکل از جانب کاخ سفید و رییس جمهور ترامپ است. ما شاهد دولتی غیرمنسجم هستیم که شکاف ها و اختلاف های فراوان در آن وجود دارد. ما می توانیم در رابطه با رییس جمهور هم وارد عمل شویم. اما ما باید به حرف همدیگر گوش فرا دهیم تا راهی به جلو برای بازگشایی دولت پیدا کنیم».

کاردین در پایان اعلام کرد: «اثرات تعطیلی دولت در ایالت و حوزه انتخابیه من خطرناک و فاجعه‌بار است. مردم به شدت نگران هستند. مردم برای گذران زندگی خود با مشکل روبرو هستند. مردم نمی تونند به خویشاوندان خود کمک کنند. آنها حتی نمی توانند خود را درمان کنند. آنها از رفتن نزد پزشک خودداری می کنند زیرا هزینه لازم را ندارند. آنها در بازپرداخت وام های مسکن خود درمانده شده اند. ما شاهد آن هستیم که واحدهای تجاری کوچک هم به خاطر تکیه بر کارکنان فدرال دچار مشکل و مجبور شده اند که واحد های خود را تعطیل کنند. ما باید اقداماتی حیاتی را برای کشورمان انجام دهیم. از جمله این موارد امنیت پرواز و امنیت غذایی است اما این موضوعات با مشکل روبرو شده است. بیست درصد نیروهای فدرال در حوزه انتخاباتی من هستند اما این مشکل همه کشور است».

یادآور می‌شود نزدیک به یک چهارم دولت فدرال آمریکا از روز ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی به دنبال بن بست بوجود آمده میان کاخ سفید و قانونگذاران دموکرات در خصوص درخواست ترامپ برای تامین بودجه ۵ میلیارد دلاری به منظور ساخت دیوار مرزی تعطیل است. کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه‌ای را به تصویب برساند. دموکرات‌ها مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا ...
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
باید شروع کرد به کار در داخل و اقتصاد مقاوم.
نه اینکه منتظر شد ببینیم که این "دراما" در اینجا و آنجا چگونه پایانی دارد
" برجام " خوب بود ولی اقتصاد مقاوم "فرجامش" بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۷
شک نکنید امریکا در حال فروپاشی هست.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت
۱۲:۲۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
به نظر من ما باید شاکر خداوند باشیم که یک رهبر عالم وفقیهی بزرگ همچون امام خامنه ای را داریم انشالله همیشه سایه ایشان برسر ملت ایران و مسلمانان باشد .
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۴:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۷
درود بر شما هموطن که نظری شایسته و امید بخش را نوشته اید.
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۱:۴۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
بسته حمایتی چی شد
-
مهدی
۱۱:۲۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
lدو عامل در بدبختی مردم 1-تجار و شرکت های از خدا بی خبر و بی وچدان 2 -عدم نظارت و موثر دولت به وضع آشفته بازار.به قول رئیس جمهور محترم نمی شود بالای سر هر کس دو مامور گذاشت ولی می شود به قیمت ها نظارت کرد و قیمت ها را مصوب و نهایی کرد و به مردم اعلام نمود که مثلا چنس فلان قیمتش اینه اگه بالاتر از این در بازار فروخته شد مردم نخرند و گزارش کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۰:۴۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
الا فرقی با تعطیلی نداره با این وضع کار کردن و نظارتشون
France
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
فاجعه ای به نام دلار ۱۲۰۰۰۰ ریالی و حتی رو به بالا
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
متنفرم از کشور امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
منم
Germany
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
گل گفتی
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
جه گلی به سر مردمش زده این امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
آره واقعا
آخرین اخبار