رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی:

نگاهی که مسئولان به رسانه‌ها دارند نگاهی ابزاری است /عزمی برای برطرف کردن مشکلات خبرنگاران وجود ندارد

نگاهی که مسئولان به رسانه‌ها دارند نگاهی ابزاری است /عزمی برای برطرف کردن مشکلات خبرنگاران وجود نداردرئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: نگاهی که مسئولان به رسانه‌ها دارند نگاهی ابزاری است و از رسانه‌ها برای رسیدن به نقشه‌های سیاسی خود استفاده می‌کنند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی دیشب در دیدار مدیران، سردبیران و اصحاب رسانه استان با نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج رسانه گفت: قریب ۷ سال از تاسیس این سازمان می‌گذرد؛ امروز بسیج رسانه با هدف تقویت کارآمدی جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در عرصه جنگ نرم، حفظ و حاکمیت بخشی روحیه جهادی و تولید علم در عرصه ارتباطات رسانه‌ای مبتنی بر جهان بینی اسلامی فعالیت خود را با مدد از قرآن و رسول خدا آغاز کرده است.

وی افزود: استان خراسان رضوی دومین قطب رسانه‌ای کشور است و ظرفیت بالقوه در بُعد‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای در اختیار داریم و افتخاری است در خدمت فعالان و فرهیختگان این عرصه هستیم.

محمدیان ادامه داد: سیاست بسیج رسانه نگاه فراجناحی، صنفی و انقلابی بوده که به حمد خدا موفق شده است در اکثر رسانه‌ها نمود عینی داشته باشد و افتخاری است با تلاش‌ها و مدیریت‌های جهادگونه این عزیزان استان خراسان، چون نگینی در کشور می‌درخشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی تصریح کرد: اما امروز می‌خواهم درد دل خبرنگاران را بیان کنم، امروز صدای شکستن استخوان‌های اصحاب رسانه به گوش می‌رسد؛ در شرایط اقتصادی امروز جامعه می‌بینیم که خبرنگاران همچون مردان بی ادعای زمان جنگ برای حفظ نظام و انقلاب و ترویج فرهنگ شهدا قلم می‌زنند.

وی گفت: نگاهی که مسئولان به رسانه‌ها دارند نگاهی ابزاری است و از رسانه‌ها برای رسیدن به نقشه‌های سیاسی خود استفاده می‌کنند.

محمدیان افزود: خراسان نجیب‌ترین و پاک‌ترین خبرنگاران را دارد، اما مظلومیت این قشر دردی است که باید به آن رسیدگی شود؛ این عزیزان پیام‌آورانی هستند که هرگز از خود صحبت به میان نیاوردند و همواره مشکلات جامعه و مردم را بازگو کرده‌اند، اما مشکلات آن‌ها هیچ‌گاه حل نشده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار داشت: کوچک‌ترین قشر‌ها در جامعه اسلامی ما دارای مشاغل صنفی قوی هستند، اما امروز شاهد محدود کردن این قشر هستیم. تعداد ۲۴۰۰ فعال رسانه‌ای در خراسان برآورد شده است؛ این ظرفیت، ظرفیت عظیمی است که در خدمت انقلاب است؛ همه مسئولان از نقش رسانه‌ها سخن می‌گویند، اما در عمل متفاوت است؛ آن‌ها شعار عدالت می‌دهند، اما خبرنگاران از حداقل حقوق محرومند؛ امروز خبرنگاری هست که ۶ ماه است حقوق نگرفته و می‌توان گفت معجزه آسا امرار معاش می‌کند.

وی افزود: نگاه ابزاری مسئولان به رسانه‌ها سبب صدمه اصحاب رسانه می‌شود؛ خبرنگاری که برای انقلاب قلم می‌زند و عکاسانی که در پشت قاب تصویر هستند به اندازه یک کارگر کف خیابان حقوق نمی‌گیرند، امنیت شغلی ندارند، مشکل بیمه این قشر بزرگ حل نشده است؛ اجازه ندهید دوستان انقلابی رسانه‌ای زیرچرخ دنده‌های برخی از احزاب سیاسی له شوند.

محمدیان ظهار داشت: یک قرن از ورود رسانه به کشور می‌گذرد؛ هنوز مشکلات را هیچکس ندیده است؛ متاسفانه در مجلس شورای اسلامی برنامه ششم توسعه تصویب می‌شود در شرایطی که در آن هیچ توجهی به خبرنگاران نشده است؛ نگاه سازمان بسیج رسانه عزت دادن به خبرنگار و عکاس و فعال رسانه‌ای است که هویت‌دار بشود، ترویج فرهنگ عزت زمانی محقق می‌شود که مشکلات این‌ها برطرف شود.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به هویت رسانه گفت: بعضی‌ها از حریم انقلاب برای خود پناهگاه امن می‌سازند، خبرنگاری که فریاد محرومیت دانش‌آموزی را در روزنامه منتشر می‌کند در واقع گره گشایی می‌کند، بنده از شما درخواست می‌کنم از نماینگان مجلس و دولت بخواهید تا اصلاح قانون مطبوعات از طرف دولت به مجلس ارائه شود تا بتوانیم صحبت مظلومیت این جمع را به گوش مسئولان برسانیم.

محمدیان گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم؛ نخستین کاروان رسانه‌ای انقلاب را راه‌اندازی خواهیم کرد تا دستاورد‌های انقلاب را به مردم نشان دهیم و امیدواریم در چهل سالگی انقلاب شاهد رفع مشکلات این قشر مظلوم باشیم.

انتهای پیام// ف. م


نخستین کاروان رسانه‌ای انقلاب را راه‌اندازی خواهیم کرد

برچسب ها: بسیج ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.