مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

سهم استان از صادرات کشور نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

سهم استان از صادرات کشور نسبت به سال گذشته افزایش داشته استمدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم استان از صادرات کشور نسبت به سال قبل از حدود ۵ درصد به رقمی معادل ۶ درصد رسیده است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، رسولیان مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۹۵ کشور مقصد کالا‌های صادراتی استان بوده است که این تعداد در سال گذشته ۸۵ کشور بوده است.

وی افزود: طی ۹ ماهه امسال در مجموع ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلار از استان صادرشده است که نسبت به دوره مشابه از نظر وزنی ۴۰ درصد و از نظر ارزشی ۲۵ درصد رشد داشته است.

رسولیان تصریح کرد: در این میان مرز سرخس بیشترین رشد صادراتی را با ۱۲۰ درصد از نظر ارزشی و ۱۵۰ درصد به جهت وزنی داشته است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در مجموع در سطح بیش از ۹۰ درصد بازار‌ها رشد صادراتی داشته ایم.

وی ادامه داد: در این راستا سهم استان از صادرات کشور هم نسبت به سال قبل افزایش یافته و از حدود ۵ درصد به رقمی معادل ۶ درصد رسیده است.

رسولیان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون واردات استان هم از ۳۸ کشور انجام می‌شود، گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۹۰ هزارتن واردات به ازش ۲۵۲ میلیون دلار به استان وارد شد که از نظر وزنی ۱۹ درصد و از نظر ارزشی ۸ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در همین مدت مجموع ترانزیت خارجی استان هم ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تن بوده که ۳ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام// ف. م
 

مجموع ترانزیت خارجی استان  ۳ درصد رشد داشته است

برچسب ها: صادرات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.