جام ملت‌های آسیا- ۲۰۱۹؛

نبرد ژاپن و ازبکستان بر سر صدرنشینی/جدال عربستان و قطر برای انتخاب حریف بعدیشان

در ادامه دیدار‌های هفته سوم جام ملت‌های آسیا، دیدار‌های گروه‌های E. و F. نیز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،در ادامه دیدارهای هفته سوم جام ملت های آسیا 2019، دیدارهای گروه های E و F نیز برگزار می شود تا پرونده مرحله گروهی این رقابتها بسته شود.

گروه F

ژاپن  - ازبکستان (ساعت 17)

دو تیم شش امتیازی گروه آخر رقابتها، امشب نبردی حساس بر سر صدرنشینی خواهند داشت. در حال حاضر تیم ملی فوتبال ازبکستان با شش امتیاز و تفاضل گل 5 در صدر جدول گروه قرار دارد و تیم ملی فوتبال ژاپن با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل 2 در رتبه دوم قرار دارد. بنابراین ازبک ها امشب با یک تساوی ها می توانند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شوند.

هر تیمی در این گروه دوم شود باید به مصاف تیم ملی فوتبال استرالیا برود و تیم نخست نیز باید به مصاف یکی از تیم های تیم ملی فوتبال عربستان یا تیم ملی فوتبال قطر برود. بنابراین هر دو تیم در مرحله بعد بازیهای بسیار دشواری دارند و بعید نیست در این مسابقه به برخی از بازیکنان اصلیشان استراحت دهند.

تیم ژاپن که عنوان پرافتخارترین تیم قاره کهن(با چهار قهرمانی) را یدک می کشد، در این بازیهای چندان قدرتمندانه ظاهر نشد. آنها اگر هر دو بازی خود را برده اند اما در بازی اول مقابل تیم نه چندان قدرتمند تیم ملی فوتبال ترکمنستان سه بر دو پیروز شدند و در بازی دو نیز با کمک و اشتباهات تاثیر گذار داور توانستند از سد تیم ملی فوتبال عمان عبور کنند.

ازبکستان اما مقتدرانه تر از ژاپن بازی کرده و امشب نیز می خواهند از سامورایی ها یک امتیاز بگیرند و امیدوار باشند، عربستان نیز قطر را در گروه E شکست دهد تا در دور بعد به مصاف قطر بروند که به مراتب حریفی آسان تر نسبت به عربستان و استرالیا محسوب می شود.

در حال تکمیل

عمان - ترکمنستان (ساعت 17)

با توجه به اینکه چهار تیم از شش تیم سوم مرحله گروهی بازی ها نیز صعود می کنند،تیم های بدون امتیاز عمان و ترکمنستان نیز برای زنده ماندن شانس صعودشان به عنوان یکی از تیم های سوم برتر رقابتها امشب به میدان می روند.

ترکمنستان که در بازی نخست مسابقه خوبی مقابل ژاپن به نمایش گذاشت، در بازی دوم برابر ازبکستان نمایش ناامید کننده ای داشت و با چهار گل شکست خورد. این تیم با توجه به تفاضل گل منفی پنج که دارد، تنها در صورتی شانس برای صعود به عنوان تیم سوم دارد که حداقل با اختلاف چهار گل عمان را شکست دهد که بعید است این اتفاق بیفتد.

در طرف مقابل تیم ملی عمان که تفاضل گل منفی دو دارد، می تواند با یک پیروزی با احتلاف دو گل صعودش را به مرحله بعد قطعی کند. عمانی ها در بازی نخست مقابل ازبکستان دو بر یک باختند و در بازی دوم نیز و در شبی که پنالتی واضحشان مقابل ژاپن از چشم داور پنهان ماند، یک بر صفر به ژاپن باختند. البته داور آن مسابقه از قضاوت در ادامه این رقابتها محروم شد اما در هر صورت عمان با قضاوت ضعیف آن داور، در حالی که خیلی مستحق حذف نبود، در آستانه حذف قرار گرفته است. عمانی ها البته می توانند در بازی سوم حقشان را بگیرند و با یک پیروزی با اختلاف دو گل راهی مرحله بعد شوند.

در حال تکمیل

گروه E

عربستان - قطر (ساعت 19 و 30 دقیقه)

یکی از سیاسی ترین و جنجالی ترین بازیهای دور گروهی جام ملت های آسیا دیدار این دو تیم است که با توجه به شرایط جدول، نبردشان حساس تر هم شده است. هر دو تیم دو بازی قبلی خود را برده اند و شش امتیازی هستند اما قطر با تفاصل 8 بالاتر از عربستان با تفاضل 6 قرار دارد. تیم اول این گروه باید به مصاف تیم ملی فوتبال عراق برود و تیم دوم باید به مصاف تیم نخست گروه F (ژاپن یا ازبکستان) برود. البته بازی ژاپن و ازبکستان پیش از این دیدار برگزار می شود و دو تیم با آگاهی از نتیجه آن مسابقه، می توانند برای رویارویی با حریف مورد علاقه خود در دور بعد ، در این مسابقه به میدان بروند. به نظر می رسد دو تیم چه اول و چه دوم شوند، در مرحله بعد کاری بسیار دشوار خواهند داشت.

قطر دو بر صفر ابتدا تیم ملی فوتبال لبنان را برد و سپس با شش گل تیم ملی فوتبال کره شمالی را تحقیر کرد. آنها مقابل عربستان برای تساوی به میدان خواهند آمد زیرا به تساوی به هدف خود یعنی صدرنشینی می رسند. اگر ژاپن تیم نخست گروه F شود، قطعا قطر تمام تلاشش را می کند تا از عربستان شکست نخورد تا با ژاپن در دور بعد بازی نکند. اما اگر ازبکستان تیم نخست آن گروه شود، آنگاه قطری ها باید تصمیم بگیرند که در گروهشان اول شوند و با عراق بازی کنند یا دوم شوند و به مصاف ازبکستان بروند.

عربستان نیز تیمی آماده متشکل از بازیکنان شاغل در لیگ داخل خود آماده کرده است که بسیار هماهنگ هستند و اکثرشان از تیم های الهلال و الاهلی اند. سعودی ها احتمالا برای قهرمانی گام به این مسابقات گذاشتند اما اگر در دور بعد به ژاپن بخورند شاید خیلی زود از رقابتها کنار روند.

در حال تکمیل

لبنان - کره شمالی (ساعت 19 و 30 دقیقه)

این دو تیم بدون امتیاز با توجه به تفاصل گل بدی که دارند، بعید است حتی در صورت پیروزی در بازی امشبشان، به عنوان یکی از تیم های برتر سوم، راهی مرحله بعد شوند.

لبنان تفاضل گل منفی چهار دارد و برای صعود باید حداقل با اختلاف چهار گل کره ای ها را ببرد تا صعود کند.کره شمالی نیز که در دو بازی قبلی روی هم 10 گل دریافت کرده و گلی هم نزده، امشب فقط برای بازگرداندن آبروی از دست رفته به میدان می روند.

در حال تکمیل


بیشتر بخوانید:

ایران ۰ - ۰ عراق / ایرماتوف مانع سومین پیروزی کی روش شد/ یوز‌ها با صدرنشینی به یک هشتم رفتند

تسویه حساب با عراق و زهر چشم از سعودی‌ها در آل‌مکتوم


انتهای پیام/

پیش بازی آخرین روز مرحله گروهی جام ملت های آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.