امام جمعه ارومیه؛

انسانی که آخرت خود را به دنیا بفروشد عقل و هوش ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:انسانی که آخرت خود را به دنیا بفروشد عقل و هوش ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه شرح و تفسیر نهج البلاغه به بیان تفسیر خطبه ۴۱ نهج البلاغه پرداخت و گفت:مکر و حیله در نزد خداوند مذموم است و حضرت این خطبه را بعد از جریان مکر معاویه در جنگ صفین بیان نموده اند.

وی ادامه داد:هر کس به قیامت اعتقاد داشته باشد حیله و مکر نمی‌کند.

امام جمعه ارومیه افزود:حضرت می‌فرمایند​: ما در زمانی هستیم که اکثر مردم حیله را باهوشی می‌پندارند و انسان‌های جاهل این افراد را مدبر می‌شناسند.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود:وقتی معیار در جامعه درست باشد سنجش افراد نتیجه درستی می‌دهد، اما در بعضی مواقع معیار‌ها در جامعه عوض می‌شود و زمانی که معیار‌های عوض شود نتیجه سنجش درست نخواهد بود.

وی افزود:فرهنگ قرآن و دین با فرهنگ ما متفاوت است لذا قرآن و دین برای اصلاح معیار‌ها و فرهنگ‌های غلط ما نازل شده است.

وی ادامه داد:تا قبل از دین اسلام افراد قدرتمند بهترین و محبوب‌ترین انسان‌های جامعه بودند، اما در فرهنگ قرآن بهترین افراد با تقوا‌ترین افراد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: بنابه روایتی از حضرت امیرالمومنین انسان کَیِس کسی است که فضایل خود را زنده کند و هوای نفس خود را از بین ببرد.

وی ادامه داد:انسانی که آخرت خود را به دنیا بفروشد عقل و هوش ندارد، لذا حضرت می‌فرمایند: کَیِس‌ترین شخص کسی است که از نفس خود حساب بکشد و احمق‌ترین شخص کسی است که به هوای نفس خود عمل کند.

وی افزود:عده‌ای مردم با شعار مرگ بر آمریکا مشکل دارند و گاها نیز ادعای روشن فکری دارند و می‌گویند ما از مرگ صحبت نمی‌کنیم، حضرت امیرالمومنین با آن همه عطوفت در مقابل دشمن آن‌ها را به مرگ نفرین می‌کردند.

امام جمعه ارومیه گفت:خداوند در قرآن می‌فرماید با دشمنان با شدت برخورد کنید و در بین خود با عطوفت باشید.

وی اضافه کرد:افرادی که با بصیرت هستند و می‌دانند که چگونه مکر و حیله کنند، اما این کار را نمی‌کنند، می‌دانند که خداوند آن‌ها را می‌بیند.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه شرح و تفسیر نهج البلاغه

برچسب ها: ائمه اطهار ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.