شهردار همدان خبر داد:

احداث ۳ پارکینگ طبقاتی در همدان

شهردار همدان گفت: در خیابان‌های تختی، شریعتی و کبابیان پارکینگ طبقاتی ساخته می‌شود.

احداث ۳ پارکینگ طبقاتی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  عباس صوفی  شهردار همدان با بیان اینکه به زودی پارکینگ طبقاتی در ابتدای خیابان تختی احداث خواهد شد گفت: سال آینده دو پارکینگ در خیابان شریعتی در ۴ هزار مترمربع و ظرفیت ۲ هزار دستگاه و منطقه کبابیان با ظرفیت ۵۰۰ دستگاه احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه مسأله پارکینگ و پارک خودرو‌ها در شهر همدان بسیار دارای اهمیت است اظهار کرد: برای کاهش ترافیک باید فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده از حمل و نقل عمومی و البته توسعه این ناوگان با جدیت دنبال شود.
صوفی با بیان اینکه به زودی ۱۷ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری همدان افزوده می‌شود افزود: این اتوبوس‌ها از محل درآمد‌های شهرداری و با وجود افزایش چشمگیر قیمت‌ها خریداری شده است.
وی ساخت پارکینگ را یک مسأله مهم در امر روان‌سازی ترافیک دانست و تصریح کرد: امتیاز‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران در راستای ساخت پارکینگ در نظر گرفته شده است تا مشکل کمبود پارکینگ برطرف شود.
شهردار همدان با اشاره به اینکه تشویق‌های لازم برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شده است ادامه داد: در ساخت پارکینگ استقبال لازم از طرح‌های سرمایه‌گذاران و هموارسازی مرحله ساخت و بهره برداری در این بخش وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای ساخت پارکینگ‌های عمومی، طبقاتی و مکانیزه، مشروط به اینکه فقط به عنوان پارکینگ عمومی استفاده شود، از پرداخت عوارض معاف هستند.
صوفی با بیان اینکه به زودی پارکینگ طبقاتی در ابتدای خیابان تختی احداث خواهد شد گفت: سال آینده دو پارکینگ در خیابان شریعتی در ۴ هزار مترمربع و ظرفیت ۲ هزار دستگاه و منطقه کبابیان با ظرفیت ۵۰۰ دستگاه احداث می‌شود.
وی درباره پارک‌های حاشیه‌ای نیز گفت: پارک‌های حاشیه‌ای در کنار خیابان برای پارک اضطراری است و منظور از مکانیزه کردن آن درآمدزایی نیست چرا که هزینه‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود و سپس درصدی به شهرداری اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/د.ا

احداث پارکینگ در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ویلچری
۱۲:۱۳ ۲۹ دی ۱۳۹۷
اقای شهردار لطفا راهی هم برای عبور ما ویلچریها در میدان بابا طاهر به امام زاده از طرف خیابان روبروی فروشگاه اتکا باز میکردید که ما بدون کمک دیگران وارد محوطه بشویم بند در زمان مرمت وموطه سازی با سرایدار امام زاده عرض کردم که ای موضوع را به شما واقای مهندس بگوید وایشان هم گفته ولی دریغ از انجام فقط میخواست به اندازه ورود یک ویلچر از دیواره سنگی حاشیه ببرد