معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

کمبود آب در همدان هنگام اوج مصرف

 معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان گفت: در زمان اوج مصرف ۲۰۰ لیتر کمبود آب داریم.

کمبود آب در همدان هنگام اوج مصرفبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  حمیدرضا نیکداد  معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان از کاهش ۲۰۰ لیتری تولید آب در همدان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه میزان تولید آب در همدان است.
وی با بیان اینکه در زمان اوج مصرف ۲۰۰ لیتر کمبود تولید آب داریم افزود: با توجه به منابعی آبی که در اختیار داریم، اکنون با کاهش تولید آب مواجه هستیم.
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اعمال مدیریت مصرف کمبود ۲۰۰ لیتر جبران می‌شود تا به مشکلاتی، چون قطعی آب برنخوریم.
وی با بیان اینکه چاه‌های تأمین‌کننده آب افت دبی دارند یادآور شد: اگر روزی برنامه‌های مدیریت مصرف جواب ندهد، کمبود ۲۰۰ لیتری آب مشهود خواهد بود.
نیکداد با بیان اینکه هر سال با کاهش منابع آب زیرزمینی مواجه هستیم تصریح کرد: با توجه به اینکه منبع جدید دیگری تعریف نشده، واقعاً نیازمند این هستیم که منابع جدیدی برای آب همدان با توجه به افزایش مصرف که ناشی از افزایش جمعیت و افزایش اشتراک است، تعریف شود.
وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش مصرف را پوشش داده که نیازمند این است تا منابع آب جدیدی برای همدان تعریف شود.
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: بارش‌ها در کوتاه‌مدت برای منابع زیرزمینی آب تأثیری ندارد و ذخایر چاه‌های عمیق با چنین بارش‌هایی تأمین نمی‌شود.
انتهای پیام/

مصرف آب در همدان بالا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.