وزیر علوم مطرح کرد؛

مقام نخست ایران در تولید محتوا‌های علمی منطقه/ ۴۳ پارک علم و فناوری فعال در کشور داریم

غلامی با اشاره به ظرفیت‌های علمی ایران گفت: تمایل داریم تا در برنامه‌های پژوهشی و آموزشی اتحادیه اروپا مشارکت کنیم.

مقام نخست ایران در تولید محتوا‌های علمی منطقه/ تمایل ایران به مشارکت در برنامه های اتحادیه اروپابه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  منصور غلامی وزیر علوم در ادامه سفر خود به بروکسل و دیدار و گفتگو با کمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا بر گسترش همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناورانه تاکید کرد و بیان کرد:‌در این دیدار که با حضور هیئت دانشگاهی بلندپایه ایرانی برگزار شد، ضمن ترسیم جایگاه علمی ایران در جهان از جمله مقام نخست ایران در تولید محتوا‌های علمی منطقه و مقام شانزدهم جهان، بر گسترش همکاری‌های ۲ طرف در حوزه علوم و فناوری تاکید کرد.

وی با اشاره به تجربه گسترش همکاری‌ها طی سه سال گذشته تصریح کرد: ایران از برنامه‌های مختلف اتحادیه اروپا در ۲ حوزه پژوهشی و آموزشی آگاه است و از این رو، تمایل داریم در این برنامه‌ها مشارکت کنیم.

وزیر علوم به جمعیت ۴/۳ میلیون نفری دانشجویان کشور و ۴۳ پارک علم و فناوری فعال در کشورمان اشاره کرد و افزود: ایران تلاش کرده با وارد کردن علم و فناوری به جامعه از آن برای ایجاد اشتغال بهره بگیرد.

کارلوس مودآس کمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا نیز در این دیدار اظهار کرد: اتحادیه اروپا برای گسترش همکاری‌ها در حوزه علوم و فناوری مصمم است.

وی با اشاره به برنامه پژوهشی بعدی اتحادیه اروپا که طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ اجرا خواهد شد، بر گسترش مشارکت ایران در این برنامه تاکید کرد.

کمیسیونر اروپایی که بالاترین مقام علوم و فناوری اتحادیه اروپا است، تاکید کرد: رویکرد اتحادیه در حوزه علوم و فناوری به جای «اول اروپا» بر «باز بودن اتحادیه اروپا به روی همگان» بنا شده است.

وزیر علوم کشور را در سفر به بروکسل، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و روسای دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، اصفهان و خوارزمی و نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی فناوری رییس جمهوری و رایزنی علمی ایران در اروپا همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

تمایل ایران به مشارکت در برنامه‌های اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار