رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی خبرداد؛

اجرای بیش از هزار عنوان پروژه تحقیقاتی کشاورزی در ۴۰ سالگی انقلاب

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از اجرای بیش از هزار عنوان پروژه تحقیقاتی کشاورزی خبرداد.

  گودرزی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراکگفت: از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از هزار عنوان پروژه تحقیقاتی در بخش تحقیقات و آموزش کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی استان اجرا شده است.

گودرزی افزود: از مهمترین دستاورد‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی معرفی بیش از ۴۰۰ رقم اصلاح شده محصولات مهم زراعی بعد از انقلاب بوده است و امسال هم بیش از هشت هزار و ۸۰۰ تن بذر اصلاح شده در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان مرکزی تولید شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مراکزی که آموزش و تحقیقات کشاورزی به صورت گسترده در آن انجام میشود پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین است.

معرفی و نامگذاری ۱۱ رقم لوبیا درپردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین

قدیری مسئول پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین هم گفت: در این مرکز تاکنون ۱۱ رقم لوبیا معرفی و نامگذاری شده است.

قدیری افزود : اصلاح نژاد در این مرکز به منظور افزایش عملکرد زود رد شدن مقاوم شدن به کم آبی و کاهش مصرف سموم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مهمترین لوبیا چیتی معرفی شده این مرکز صدری، کوشاف غفار و صالح و آخرین ارقام معرفی شده لوبیا سفید، پارک شکوفه ها و الماس و در بین ارقام لوبیا قرمز معرفی شده هم یاقوت و افق جز آخر این ارقام معرفی شده است که در سالهای اخیر معرفی شده اند.

 

اجرای بیش از هزار عنوان پروژه تحقیقاتی کشاورزی در ۴۰ سالگی انقلاب

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.