جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹؛

حاشیه‌های دیدار تیم‌های ملی فوتبال عربستان و قطر

یکی از سیاسی‌ترین بازی‌های تاریخ جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه بن زاید اسپورت سیتی ابوظبی بین عربستان و قطر آغاز شد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم های فوتبال عربستان و قطر از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه بن زاید اسپورت سیتی ابوظبی بین عربستان و قطر برگزار شد.

یکی از سیاسی‌ترین بازی‌های تاریخ جام ملت‌های آسیا در حالی در ورزشگاه بن زاید اسپورت سیتی ابوظبی بین عربستان و قطر برگزار شد که با توجه به اختلاف سیاسی میزبان جام ملت‌ها با قطری‌ها تقریبا کمتر از ۲۰ هوادار قطری برای تماشای این بازی در ورزشگاه حضور دارند.

این در حالی است که حدود ۴ هزار هوادار عربستانی برای حمایت از تیم ملی کشورشان به ورزشگاه محمد بن زاید آمده اند و برخی از آن‌ها برای خوش خدمتی به مسئولان کشور امارات پرچم این کشور را در دست داشتند.

زمانیکه هم که سرود ملی قطر در حال پخش بود هواداران عربستان به جای احترام به این کشور و سکوت به هو کردن قطری‌ها پرداختند.

برخی هواداران اماراتی هم با در دست داشتن پرچم عربستان بین هواداران این تیم نشسته بودند تا ائتلاف سعودی- اماراتی برای تقابل با قطر شکل بگیرد.

با این وجود فلیکس سانچز باس سرمربی اسپانیایی قطر پیش از شروع بازی سمت خوان آنتونیو پیتزی رفت و با او و دستیارانش خوش و بش کرد.

هواداران عربستان از همان ابتدای بازی با بلندگو‌های مخصوص خود به حمایت از این تیم و شعار دادن علیه قطری‌ها پرداختند.

ماموران امنیت ورزشگاه محمد بن زاید هم نظارت خاصی روی عبور و مرور خبرنگاران کشور‌های مختلف دارند تا این بازی رنگ و بوی سیاسی تری بگیرد.

جو ورزشگاه زاید اسپورت در این بازی کاملا به ضرر قطری‌ها است و با هر حمله تیم عربستان شدت تشویق هواداران این تیم تمرکز قطری‌هایی که هیچ پرچمی از آن‌ها در جایگاه هواداران ورزشگاه نیست به هم می‌ریزد.

به دنبال از دست رفتن پنالتی حسن الهیدوس تمام نیکمت نشین‌ها و هواداران عربستان دقایقی هلهله کنان از این امر شادی می‌کردند تا اینکه معز علی، آقای گل فعلی رقابت‌ها با به ثمر رساندن گل نخست قطری‌ها آن‌ها را وادار به سکوت کرد. این مهاجم ۶ گله پس از این گل به سمت پرچم کرنر سمت راست زمین عربستان رفت و با لگدی محکم آن را از جایش درآورد تا خشم عربستانی‌ها افزایش یابد.

سرتکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی فوتبال عراق که تیمش باید در مرحله بعدی جام ملت های آسیا به مصاف تیم صدرنشین گروه E که به احتمال فراوان قطر است برود برای تماشای دیدار عربستان و قطر همراه با دستیار خود به ورزشگاه شیخ زاید آمده بود.

پس از اعلام خطای معز علی روی بازیکن عربستان در صحنه گل قطری ها که به شکل مشکوکی مردود اعلام شد تمام هواداران عربستانی که برای لحظاتی در بهت فرو رفته بودند فریاد شادی سر دادند.

در میان تمام جو منفی که علیه تیم قطر وجود دارد تماشاگران این تیم پس از بیرون زده شدن توپ از سوی علی البلیهی به دلیل آسیب دیدگی حسن الهیدوس، کاپیتان قطر این بازیکن را به دلیل رعایت کردن بازی جوانمردانه با وجود از دست رفتن موقعیت مناسب عربستانی ها تشویق کردند.

در دقیقه ۷۲ این بازی اتفاق عجیبی رخ داد. در این لحظه تابلوی تعویض حسن الهیدوس، کاپیتان قطر با کریم بودیاف بالا رفت اما او پس از بستن بازوبند روی دست سعد الشیب، دروازه بان عنابی ها قصد داشت به کنار زمین بیاید. با این وجود کیم دونگ جین، داور کره ای بازی در کمال تعجب هیدوس را هل داده و به او گفت از پشت دروازه قطر بیرون برود که این امر با اعتراض حسن و فحاشی هواداران عربستان به او همراه شد.

پس از به ثمر رسیدن گل دوم قطر از سوی معز علی و هفت گله شدن مهاجم تیم الدحیل در این رقایت‌ها برخی هواداران عربستانی ورزشگاه را ترک کردند و بسیاری از آن‌ها هم به عملکرد داور معترض بودند.


بیشتربخوانید:

دبل آزمون کابوس فوتبال ویتنام شد

ایرانی‌ها ویتنام را از جام ملت‌های آسیا محو کردند

شروع مطمئن ایرانی‌ها برای فتح جام ملت‌های آسیا


انتهای پیام/

دیدار عربستان و قطر در ورزشگاه بن زاید اسپورت سیتی ابوظبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار