حمایت نمادین مجلس نمایندگان آمریکا از تحریم‌ها علیه روسیه

مجلس نمایندگان آمریکا از قطعنامه حفظ تحریم‌های علیه شرکت های مرتبط با اولگ دریپاسکا، ثروتمند روس حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه از قطعنامه حفظ تحریم های آمریکا علیه شرکت های مرتبط با اولگ دریپاسکا، ثروتمند روس از جمله شرکت تولید آلومینیوم روسال (Rusal) حمایت کرد.

با این حال انتظار می رود دولت آمریکا روز جمعه این تحریم ها را لغو کند. مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات ها طی یک رای گیری با 362 رای موافق و 53 رای مخالف به قطعنامه مخالفت با تصمیم ماه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا رای دادند، تصمیمی که تحریم های مرتبط با شرکت های دریپاسکا از جمله شرکت تولیدکننده آلومینیوم روسال (Rusal)، شرکت یی ان پلاس (En+) و شرکت سی یورو سیب اینرگو (EuroSibEnergo) را لغو می کند.

با این حال، این رای گیری نمادین تلقی می شود چراکه روز چهارشنبه در یک رای گیری مشابه، مجلس سنای آمریکا به رهبری جمهوری خواهان و در حمایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این موضوع رای نداده بودند.

در بحبوحه بحث ها درباره رابطه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روسش، بسیاری از اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا برنامه دولت ترامپ را برای کاهش شدیدترین مجازات های وضع شده علیه نهادهای روسیه، زیر سوال برده اند.

قانونگذاران آمریکایی بر این باورند در حالی که رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا در مورد تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 با مسکو تحقیق می کند، کاهش تحریم ها علیه شرکت های مرتبط با دریپاسکا که متحد پوتین محسوب می شود، اقدامی نامناسب است. در این میان آژانس های اطلاعاتی آمریکا نتیجه گیری کرده اند روسیه با مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، وضعیت ترامپ را بهبود بخشیده است. روسیه و ترامپ وجود هرگونه تبانی را رد کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار