در ادامه تنش میان روسیه و اوکراین؛

مسکو: به هرگونه تلاش برای تضعیف حاکمیت خود به شدت پاسخ می‌دهیم

وزرات خارجه روسیه اعلام کرد این کشور به هرگونه تلاش برای تضعیف امنیت و حاکمیتش به شدت پاسخ می‌دهد.

مسکو: کی‌یف مقررات کلیدی حقوق بین‌الملل را نقض کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه تنش میان روسیه و اوکراین، وزرات خارجه روسیه اعلام کرد این کشور به هرگونه تلاش برای تضعیف امنیت و حاکمیتش به شدت پاسخ می‌دهد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه دولت اوکراین را به استفاده از روش‌های خطرناک در تنگه کرچ متهم و تاکید کرد مسکو در خصوص نتایج نشست اضطراری شورای امنیت دچار توهم نمی‌شود.

یک روز پس از اتفاق بی سابقه‌ای که منجر به توقیف سه کشتی اوکراینی توسط نیروی دریایی روسیه شد، سرگئی لاوروف تاکید کرد اوکراین با توسل به روش‌های خطرناک برای تردد کشتی‌ها در تنگه کرچ در حدفاصل دریای آزوف و دریای سیاه خطرات و تهدیداتی ایجاد کرده و با این کار مقررات بین المللی را نقض کرده است. لاوروف روش‌هایی را که اوکراین در این منطقه به کار بسته تحریک آمیز دانست.

نیروی دریایی روسیه روز یکشنبه دو کشتی جنگی اوکراین و یک کشتی باری را به اتهام ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی روسیه در سواحل شبه جزیره کریمه توقیف کرد.

اوکراین آزادی ملوانان خود را که چند نفرشان زخمی شده اند و همچنین تحریم روسیه را بابت این قضیه خواستار شده است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد اوکراین مقررات کلیدی حقوق بین الملل را نقض کرده و منشور سازمان ملل متحد را که شامل کنوانسیون ۱۹۸۲ درباره حقوق دریایی می‌شود و همچنین دیگر اسناد حقوق بین المللی را زیر پا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست اوکراین و روسیه روز دوشنبه نشست اضطراری تشکیل دهد، وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: "با توجه به این که غرب برای حمایت کورکورانه از پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین و رژیم کی‌یف موضع گیری کرده است، ما (درخصوص نتایج نشست شورای امنیت) دچار توهم نمی‌شویم."

وزیر امور خارجه روسیه افزود: "ما از حامیان غربی اوکراین می‌خواهیم آن‌هایی را آرام کنند که در فاصله چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، تلاش می‌کنند با توسل به جنون نظامی امتیازات سیاسی به دست آورند."

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار