فرماندار ویژه فسا از کشف و ضبط بیش از یک تن انواع مواد مخدر در یکسال گذشته در این شهرستان خبر داد.

مواد مخدر معضل جهانی است/کشف بیش از یک تن مواد مخدر در فسابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در فرمانداری ویژه فسا برگزار شد بر زمینه ایجاد نشاط اجتماعی تاکید کرد و گفت: برنامه‌هایی که برای ایجاد نشاط اجتماعی در نظر گرفته می‌شود باید موثر و پرمحتوا باشد.

وی افزود: مواد مخدر معضل تمام مردم جهان و کشور ایران است و متاسفانه به خاطر تنوع مواد مخدر و به ویژه در بخش صنعتی روز به روز در حال گسترش است که طبیعتا مبارزه و آگاهی بخشیدن به مردم از درجه اهمیت والایی بر خوردار است و علاوه بر برخورد امنیتی و انتظامی با این پدیده، همکاری، تلاش و حساسیت خانواده‌ها و مکان‌های آموزشی از قبیل: مدارس و دانشگاه‌ها نیز از درجه اهمیت خاصی برخوردار است.

کرمی ادامه داد: در یکسال گذشته در شهرستان فسا بیش از یک تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که در این راستا و در اجرای طرح‌های امنیتی ۳۶۷ نفر خرده فروش مواد مخدر، ۲۲ نفر عمده فروش مواد مخدر و ۵۸ نفر معتاد دستگیر شدند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فارس هم با بیان این که بیشترین دغدغه و نگرانی مردم مربوط به اعتیاد بوده که این موضوع نشان دهنده حساسیت جامعه نسبت به این معضل است افزود: در بخش پیشگیری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در استان فارس در بخش‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش اقدامات خوبی صورت گرفته است.

سرهنگ ابراهیمی افزود: در بخش پیشگیری بر اساس تفاهم نامه ایجاد شده بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و در اختیار اموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در جهت ایجاد نشاط اجتماعی قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: پارسال بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شد که در حال حاضر در ده ماه امسال این کشفیات در حدود ۳۸ تن است که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کشفیات افزایش داشته است.
انتهای پیام/م

 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فسا

برچسب ها: فرمانداری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.