احتمال کناره‌گیری ده‌ها نماینده حزب کارگر انگلیس در صورت برگزاری همه‌پرسی دوم برکسیت

به نوشته گاردین، اعضای حزب کارگر انگلیس به شدت مخالف همه‌پرسی دوم برکسیت هستند و در صورت برگزاری این همه‌پرسی، احتمالا استعفا خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین،  جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، در صورت حمایت از طرح همه‌پرسی دوم برای خروج از بحران برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) ، احتمالا با استعفای ده‌ها نفر از اعضای حزب کارگر در پارلمان انگلیس مواجه می‌شود.

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت مقامات ارشد دولت در سایه انگلیس به این روزنامه گفتند این حزب به شدت مخالف همه‌پرسی دوم است، زیرا احتمال می‌رود در برخی حوزه‌های رای گیری از رای آن‌ها کاسته شود.

این واکنش‌ها به دنبال یک روز پر تنش دیگر در دولت انگلیس بین ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، و جرمی کوبین و در حالی مطرح شد که آن‌ها به دنبال راهی برای برون رفت از بحرانی هستند که هر دو حزب بزرگ این کشور را درگیر کرده است.

 کوربین روز پنجشنبه اعلام کرد تا زمانی که ترزا می‌ ایده برکسیت بدون توافق را رد می‌کند، از مذاکره با او خودداری می‌کند و از نمایندگان هم‌حزبی خود خواست دعوت‌های مشابه را رد کنند. پس از آن ترزا می‌ با ارسال پیامی یه کوربین اعلام کرد خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا، شرطی غیرممکن است و از وی خواست به گفتگو‌های متقابل حزب‌ها بپیوندد.

در نبود نشانه‌ای از شکسته شدن بن بست موجود، فشار بر حزب کارگر رو به افزایش است تا با توجه به اینکه انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در ۲۹ مارس (۹ فروردین ۹۸) آماده می‌شود، رای موسوم به رای مردم را بررسی کند.

با توجه به از دست رفتن امید‌های کوربین به برگزاری انتخابات سراسری به دنبال نجات ترزا می‌ از رای عدم اعتماد (نمایندگان مجلس عوام انگلیس)، برخی حامیان حزب کارگر در حال افزایش فشار بر کوربین هستند تا از همه‌پرسی دوم، حمایت کند.

بعد از شکست طرح برکسیت ترزا می، نتایج یک نظر سنجی مختصر نشان داد ماندن در اتحادیه اروپا (نسبت به نماندن در اتحادیه) ۱۲ رای بیشتر دارد که خود بزرگترین اختلاف (دو دیدگاه) از رای‌گیری سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

اما گاردین با چندین وزیر کابینه در سایه انگلیس که در این نظر سنجی به خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا رای دادند تماس گرفت و آن‌ها اعلام کردند اگر کوربین زیر فشار‌ها مجبور به عقب‌نشینی و حمایت از طرح همه‌پرسی دوم شود، مواضع خود را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار