تولید نخستین قطره‌چکان آبیاری قطره‌ای فارس در کشور

برای نخستین بار در کشور، جمعی از پژو هشگران و صنعتگران فارس موفق به تولید انبوه قطره چکان آبیاری قطره‌ای با هدف رفع نیاز به واردات این محصول، شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل احمدی یکی از اعضای تیم مهندسی این شرکت گفت: قطره چکان‌های تولیدی در دو نوع نرمال و تنظیمی با لیتراژ‌های ۴ و ۸ لیتر در ساعت پس از طی مراحل سخت آزمایشگاهی موفق به اخذ تاییدیه از آزمایشگاه مرجع وزارت جهادکشاورزی شد.

وی بیان کرد: با توجه به بحران آب و وارداتی بودن قطره چکان‌های آبیاری به فکر بومی کردن این محصول افتادیم که تیم پژوهشی پس از ۱۸ ماه فعالیت علمی و کارشناسیی موفق به طراحی و ساخت خط تولید و آزمایشگاه مربوطه به قطره چکان خود تنظیمی و کنترل فشار شد.

این محقق جوان هدف از اجرای این طرح را تولید محصولی ایرانی با کیفیت بهتر و قیمت پایین‌تر نسبت به مشابه خارجی دانست و افزود: پژوهشگران ایران قطره چکان خود تنظیمی و کنترل فشار (PC) تولیدی را برای نخستین در بار فارس طراحی کردند که تلفیقی از ۳ قطره چکان آبیاری معروف دنیا است و با مهندسی معکوس موفق به تولید محصول قابل توجه بومی در این زمینه شدیم.

وی با بیان اینکه تائیدیه رسمی این محصول از وزارت جهاد کشاورزی صادر شده و آماده ارائه این قطره چکان بومی به بازار هستیم، تصریح کرد: قیمت قطره چکان خارجی که در کشور و استان فارس استفاده می‌شود بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان است، که نمونه تولید شده این محصول یک سوم قیمت را دارد.
انتهای پیام/ت

تولید قطره‌چکان آبیاری قطره‌ای در فارس برای نخستین بار در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار