به دنبال برگزاری المپیاد استعداد‌های برتر هندبال انجام شد؛

انتخاب ۱۶۰ مستعد ورزشی در کشور

سرپرست فدراسیون هندبال از شرکت هزار و ۲۵۰ مستعد از سراسر کشور در المپیاد استعداد‌های برتر هندبال کشور خبر داد و گفت: در نهایت از بین این تعداد، ۱۶۰ مستعد ورزشی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رمضانعلی دولو سرپرست فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران، در مجمع انتخاباتی رییس هیئت هندبال استان کرمان که در هتل ایرانگردی برگزار شد، با اشاره به اینکه امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از مدیران خوب و موفق ما در مجموعه وزارت ورزش و جوانان است، گفت: تلاش هایی که وی طی این مدت در ورزش استان کرمان داشتند، سرآمد بوده و ما در هر مجموعه ای از وزارت ورزش و جوانان می رویم همیشه ذکرخیر ایشان و خدمات ارزنده شان هست.

وی با اعلام اینکه باید آسیب شناسی شود چرا هندبال کرمان که زمانی قطب ورزش ایران بوده و خدمات شایانی را به ورزش کشور داشته، امروز به این مرحله رسیده، خطاب به مهدوی رییس جدید هیئت هندبال استان، افزود: شما از امروز کارتان خیلی سنگین شده و باید تعامل خوبی با آموزش و پرورش داشته باشید، و بتوانید هندبالی که خاستگاه همه است را به سرمنزل مقصود برسانید.

دولو به درخشش سه ورزشکار کرمانی در سطح ملی اشاره و ابراز امیدواری کرد: هندبال استان کرمان همانطور که در سنوات گذشته در کشور سرآمد بوده اکنون هم این ارتباط برقرار شود و تعداد ورزشکارانش افزایش یابد.

وی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر کشور را اتفاقی ویژه و منحصر به فرد در ورزش دانست و ضمن تشکر از همکاری ادرات کل ورزش و جوانان استان ها در این رویداد تصریح کرد: بر این اساس، هزار و 250 مستعد از سراسر کشور در رخداد شرکت کردند که در نهایت از بین این تعداد، 160 مستعد ورزشی(60 نفر در بخش سالنی دختران، 60 نفر در بخش سالنی پسران و 40 نفر در ساحلی) انتخاب شدند.

دولو یادآور شد: در ادامه ی کاری که در مجموعه وزارت ورزش انجام شد، اولین اردوی مستعدین دختران و پسران را در تهران برگزار کردیم و از امروز نیز اردوی گروه دوم مستعدین دختران را به میزبانی تهران داریم که در این برنامه تمام قابلیت های جسمانی، روانی و ... اردونشینان تست می شود.

سرپرست فدراسیون هندبال بیان داشت: یکی از نقاط قوتی که ما در بحث استعدادهای برتر داشتیم این بود که ظرفیت استان ها را در میزبانی رشته ها بیاوریم.

 دولو گفت: بدین ترتیب 78 رشته ی ورزشی را در بین 30 استان فعال کردیم و این نشان داد ظرفیت ها در شهرستان ها زیاد است.

وی از برگزاری المپیاد ورزشی در مرداد ماه در کشور خبر داد و از رییس جدید هیئت هندبال استان کرمان خواست: ضمن تعاملی سازنده با آموزش و پرورش، تقویت هندبال بانوان و سرمایه گذاری در این بخش، تلاش کنند شهرستان ها نیز تجهیز و در بحث هندبال فعال و آماده شوند.

دولو افزود: هیئت ها برای موفقیت در کار باید بتوانند، خودشان به دنبال منابع مالی و اسپانسرها بروند.

وی افزود: در کنار اینها، فدراسیون هندبال نیز تلاش می کند در دوره های دانش افزایی، اردوهای تیم ملی و در رده های پایه اردوهای مستعدین را برگزار کند و در مورد تجهیزات و تزریق کمک مالی هم تلاش می کنیم تا جایی که بتوانیم از هندبال استان حمایت کنیم.

محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این مجمع با اشاره به اینکه تا پایان امسال ترافیک برگزاری مجامعی چون: بسکتبال، تکواندو، اسکواش، باستانی و زورخانه ای و ... را داریم، گفت: مجمع انتخاباتی رییس هیئت باستانی و زورخانه ای  13 بهمن ماه برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون مجامع انتخاباتی زیادی برگزار کرده ایم، افزود: در تمام این مجامع تنها حکم نظارتی را عهده دار بوده ایم و به هیچ عنوان در کار انتخابات دخالت نکرده ایم و نمی کنیم.

امیری خراسانی با اعلام اینکه در مجامع  انتخاباتی، مدیرکل ورزش و جوانان تنها یک حق رأی دارد، تصریح کرد: مجامع را آزاد گذاشته ایم تا افراد آزادانه ثبت نام کنند و در هنگام انتخابات هم آزادانه رأی دهند تا فردا اگر اتفاقی افتاد، بتوانیم راحت بازخواست کنیم.

وی ضمن تقدیر از خدمات باژیان، رییس اسبق هیئت هندبال استان، از همه اعضای هیئت استان خواست: دست به دست هم دهند تا به توسعه ی این رشته ی ورزشی کمک کنند و بدین ترتیب هندبال به جایگاه واقعی خودش برسد.

در پایان این مجمع انتخاباتی، سیدرضا مهدوی با کسب همه ی آرای أخذ شده، به مدت 4 سال ریاست هیئت هندبال استان کرمان را عهده دار شد.

انتهای پیام/ب

مجمع انتخاباتی رییس هیئت هندبال استان کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، هندبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار