ادعای وزیر دفاع ترکیه:

آنکارا با موفقیت در حال اجرای توافق سوچی در ادلب سوریه است

وزارت دفاع ترکیه مدعی شد علی‌رغم اقدامات «تحریک‌آمیز» در منطقه، آنکارا با موفقیت در حال اجرای مفاد توافق با روسیه در استان ادلب است.

آنکارا با موفقیت در حال اجرای توافق سوچی در ادلب سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع ترکیه مدعی شد آنکارا همچنان با موفقیت در حال اجرای توافق سوچی بین روسیه و ترکیه  است.

بنا به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع ترکیه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه علی‌رغم اقدامات تحریک‌آمیزی که در منطقه صورت می‌گیرد، همچنان با موفقیت در حال اجرای توافق سوچی با روسیه در منطقه کاهش تنش استان ادلب (سوریه) است».


روز جمعه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد که گروه‌های تروریستی در حال حاضر در ۷۰ درصد منطقه کاهش تنش ادلب فعالیت و عملیات دارند. به گفته لاوروف، گروه تروریستی جبهه النصره که هم اکنون تحت عنوان «هیئت تحریر الشام» فعالیت می‌کند، در منطقه حضور دارد و توافقات درباره منطقه کاهش تنش را نقض می‌کند.

روسای جمهور ترکیه و روسیه، پس از نشست تهران و با هماهنگی سوریه و ایران به منظور کاهش تلفات غیرنظامیان در عملیات آزادسازی ادلب و ارسال کمک‌های بشردوستانه، ۱۷ سپتامبر در شهر سوچی توافق کردند که تا ۱۵ اکتبر یک منطقه کاهش تنش را در استان ادلب ایجاد کنند.

نیرو‌های روسیه و ترکیه مسئول ایجاد این منطقه کاهش تنش هستند و آنکارا تعهد داده است گروه‌های مسلح و سلاح‌های سنگین را از این منطقه خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار