دفاع ترامپ از تصمیمش درباره خروج نظامیان آمریکا از سوریه

دونالد ترامپ بار دیگر، پس از کشته‌شدن چهار نظامی آمریکا در سوریه، از خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه دفاع کرد.

دفاع ترامپ از خروج نظامیان آمریکا از سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  جوان، به نقل از دیلی‌ میل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بار دیگر از تصمیم خود برای عقب‌نشینی نظامی این کشور از سوریه دفاع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه بار دیگر با دفاع از تصمیمش مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، مدعی شد: «من همیشه گفته‌ام ما داریم داعش را برای چه کسی  می‌کُشیم؟ بگذارید اینجوری بگویم؛ داعش بدترین دشمن روسیه، ایران و سوریه است. بنابراین ما داریم داعش را برای کسانی می‌کُشیم که لزوماً همیشه با ما موافق و همراه نیستند».

ترامپ همچنین در ادامه ادعای خود افزود: «ما به سوریه رفتیم و حدس می‌زنم در طی دو سال گذشته قلمرو خلافت خلیفه (داعش) را تا نود و نُه درصد کاهش دادیم».

دونالد ترامپ این اظهارات را پیش از رفتن به شهر «دوور» و دیدار با خانواده چهار نظامی کشته‌شده در سوریه بیان کرد. این چهار نظامی آمریکایی چهارشنبه گذشته، در یک حمله انتحاری در شهر منبج سوریه کشته شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. این حمله زمانی به وقوع پیوست که هنوز یک ماه از اعلام دونالد ترامپ مبنی بر شکست داعش در سوریه و تصمیم وی برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از این کشور نگذشته است.

دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی اعلام کرد به‌زودی همه نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند، اما به تدریج و تحت فشار مقامات نظامی و وزارت دفاع این کشور از خروج فوری و کامل نیروها عقب‌نشینی و اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به آرامی و طی چند ماه انجام خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور پیش از این نیز بارها مدعی شده بودند که واشنگتن به‌ زودی نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند، اما پس از مدتی اظهارات خود را تکذیب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار