نگرانی کابینه انگلیس از "دسیسه‌های احتمالی" نمایندگان مجلس عوام علیه برکسیت

کابینه انگلیس درباره "دسیسه‌های احتمالی" نمایندگان مجلس عوام به منظور خارج کردن هدایت برکسیت از دست ترزا می‌ به شدت ابراز نگرانی کرد.

نگرانی کابینه انگلیس از به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کابینه انگلیس روز یکشنبه از "دسیسه‌های احتمالی" نمایندگان مجلس عوام به منظور خارج کردن هدایت برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از دست ترزا می‌، نخست وزیر این کشور در هفته آینده به شدت ابراز نگرانی کرد.

برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیس روز یکشنبه گزارش دادند که نمایندگان پارلمان در نظر دارند اصلاحاتی در زمینه عملکرد مجلس عوام ارائه کنند تا به این ترتیب از اجرای طرح‌های ترزا می‌ درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممانعت به عمل آورند. سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه تاکید کرد مردم به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند بنابراین بسیار مهم است که نمایندگان سیاسی به این انتخاب مردم احترام بگذارند.

سخنگوی داونینگ استریت افزود: هر گونه تلاش و مانع تراشی در مسیر دولت برای این که در این شرایط حساس و تاریخی نتواند شرایط قانونی لازم را برای خروج هماهنگ و منظم کشور از اتحادیه اروپا فراهم کند، بی نهایت نگران کننده است.

قرار است نخست وزیر انگلیس دوشنبه این هفته طرح جدید خود را درباره برکسیت به مجلس عوام ارائه کند و آخر ژانویه درباره آن رای گیری شود. مجلس عوام انگلیس پانزدهم ژانویه پیش نویس توافق نامه‌ای را که ترزا می‌ در خصوص برکسیت با بروکسل امضا کرده است، با اکثریت آرا رد کرد.

پس از این اتفاق نخست وزیر انگلیس رایزنی‌ها و مذاکرات خود را با مسئولان جناح مخالف آغاز کرد به امید این که بتواند برای یک توافق جدید به اجماع برسد، اما به نظر می‌رسد رایزنی‌های وی به بن‌بست خورده است. لیام فاکس، وزیر تجارت خارجی انگلیس روز یکشنبه در گفتگو با روزنامه ساندی تلگراف هشدار داد اگر نمایندگان پارلمان به آرای مردم در همه پرسی سال ۲۰۱۶ درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا احترام نگذارند، یک "سونامی سیاسی" در کشور روی خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۷
انگلیسیا به هموطنای اروپاییشون خیانت کردن و اونا رو ترک کردن تازه کلی شرط و شروط هم براشون گذاشتن
حقش بود تو جنگ جهانی دوم میذاشتن انگلیس بیفته دست آلمانیا
آخرین اخبار