رئیس هیئت اسکی استان اصفهان با اشاره به بارش نعمت الهی در فریدون شهر از برگزاری مسابقات و کارگاه های آموزشی در این پیست خبر داد.

محمود یسیلانی رئیس هیئت اسکی استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به برف گیری پیست اسکی فریدون شهر و استقبال ورزشکاران اظهار کرد: ورزشکاران استان به صورت حرفه ای و آموزشی از امکانات این پیست استفاده کردند.

وی با بیان اقدامات این هیئت برای شروع فعالیت در زمینه های برگزاری مسابقات و کارگاه های آموزشی عنوان کرد: کارگاه آموزشی فری استایل یا حرکات نمایش اسنو برد که شاخه جدیدی از رشته اسکی است، برگزار و فعال شده است.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقات در این پیست اسکی فریدون شهر تصریح کرد: مسابقات انتخابیه رشته آلپاین در دو بخش آقایان و بانوان و در 5 رده سنی برگزار می‌شود.

وی افزود: در 14 و15 بهمن ماه، اصفهان میزبان المپیاد استعدادهای برتر کشوردر رشته اسنو برد در رده سنی 12 تا 14 سال و 15 تا 16 سال در بخش بانوان وآقایان خواهیم بود.

یسیلانی از برگزاری دیگر مسابقات در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: مسابقات جام زاگرس که بین استان های هم جوار برگزار وشرکت کنندگان  در رشته های همه جانبه آلپاین با یک دیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در این پیست اشاره کرد و گفت: در بخش آقایان رده سنی نونهالان ، نوجوانان، جوانان 1 و 2 در رشته آلپاین در هفته اول اسفند و مسابقات پیشکسوتان در هفته پایان اسفند ماه برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های مربی‌گری درجه 3  و درجه 2 رشته آلپاین و اسنو برد در نیمه دوم اسفندماه از اقدامات دیگر این هیئت ورزشی است.

یسیلانی با بیان اینکه امکان برگزاری  مسابقات جهانی در این پیست وجود ندارد، تصریح کرد: به دلیل دریافت نکردن مجوز بین‌المللی و کمبود زیر ساخت ها امکان برگزاری در این پیست نیست و به محض تامین امکانات و تجهیزات این مجوز دریافت و میزبان مسابقات با حضور اسکی بازان جهانی خواهیم بود.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان در خصوص مشکلات پیش‌روی این هیئت ورزشی یادآور شد: در کل استان اصفهان دو پیست فریدون شهر و افوس برای انجام فعالیت های ورزشی وجود دارد که پیست افوس با توجه به تازه تاسیس بودن، با کمبود زیر ساخت ها و امکانات روبه رو است.

وی ادامه داد: پیست افوس به زیرساخت هایی چون برف‌روب، ایمن سازی و فنس کشی دارد که با حل شدن این مشکلات کمک بزرگی به ورزشکاران برای دسترسی بهتر به امکانات می‌کند.

یسیلانی با اشاره به اهمیت ایجاد امکانات و تجهیزات بیشتر در پیست اسکی فریدون شهر بیان داشت: این پیست نیاز به بالابرها و تلسیژهای بیشتر دارد تا ورزشکاران استان اصفهان بتوانند از امکانات این پیست استفاده کنند.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان با اشاره به هزینه های فراوان در زمینه تجهیز پیست های اسکی اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان بخشی از هزینه های مجهزسازی را در سال گذشته به صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار کرده است که این شرکت موظف به تکمیل بعضی زیر ساخت ها شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل زیر ساخت های پیست افوس با شهرداری افوس شهرستان بویین میاندشت است، مطرح کرد: علارغم هزینه های هنگفت و محدودیت در واردات تجهیزات اسکی ، این شهرستان سعی در تجهیز این پیست اسکی و تکمیل زیر ساخت ها کرده است.

یسیلانی به مردم شریف استان اصفهان توصیه ‌ی ایمنی داشت و گفت: از مردم درخواست می کنم که تفریح خود را با استفاده از وسایل ناایمنی مانند تیوپ به تلخی تبدیل نکنند تا شاهد حادثه های ناگوار در این پیست نباشیم.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان با اشاره به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه و تشریح عواقب جبران ناپذیر استفاده از تیوپ عنوان کرد: تجهیزات و امکاناتی در هر دو پیست فراهم شده تا هم استانی ها و سایر گردشگران از این امکانات ایمن استفاده کنند و از این نعمت الهی لذت ببرند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با رفع محدودیت ها و تکمیل زیر ساخت ها، پیست های اسکی استان تجهیز و در خور استفاده کنندگان و ورزشکاران اسکی باز اصفهانی شود.

 

انتهای پیام /س

راه اندازی پیست اسکی فریدونشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار