استاندار فارس گفت: دستور رئیس جمهوری درباره افزایش اختیارات استانداران گره گشا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در نشست مشترک هیات وزیران با استانداران سراسر کشور بر واگذاری اختیارات بیشتر به استانداران بیان کرد: تحقق این امر به ویژه در حوزه اقتصادی و موضوعات بانکی به پیشبرد امور استان کمک می‌کند.

وی یکی از موارد مورد تاکید رئیس جمهوری را اطلاع رسانی درست از فعالیت‌ها و دستاورد‌های دولت و تشریح برنامه‌های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: دکتر روحانی در این نشست مشترک خواستار هماهنگی و هم افزایی بین نهادها، مجموعه‌ها و بخش‌های مختلف برای رفع مشکلات مردم شد.

استاندار فارس، یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید را توجه بیشتر به اقشار کم درآمد و مناطق محروم برشمرد و تصریح کرد: در این دیدار نیز رئیس جمهوری بر لزوم توجه دولتمردان به این مساله مهم تاکید کرد و خوستار پیگیری مشکلات بخش‌ها و حوزه‌های مختلف به ویژه مناطق محروم کشور شد.

رحیمی ادامه داد: توجه به آب و برنامه ریزی و کوشش برای ایجاد منابع جدید آبی به ویژه انتقال آب از دریا، استفاده مطلوب از ظرفیت‌های گردشگری، توجه به محیط زیست، استفاده از سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور، فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی، ایجاد اشتغال و توجه به روستا‌ها و بافت‌های فرسوده شهری از دیگر موارد مورد تاکید رئیس جمهوری بود.

 

رئیس جمهور در نشست مشترک هیات وزیران با استانداران سراسر کشور تاکید کرد: اگر مدیرکلی در استان می‌تواند کاری را انجام دهد، وزیر موظف است انجام آن کار را واگذار کند و اگر اقدامی را در یک استان به جای آنکه دولت تصمیم بگیرد استاندار می‌تواند انجام دهد، دولت باید اختیارات لازم را به استانداران  واگذار کند.

وی اظهار کرد:استاندار نماینده عالی دولت در یک استان است و همان اختیارات و امکاناتی که رئیس جمهور برای اداره کشور در اختیار دارد استاندار نیز به همان نسبت بر استان خودش باید دارای توانمندی و نفوذ باشد که برخی از توانمندی‌ها به ویژگی‌های فرد و برخی به ساختار‌ها و مقررات کشور مربوط می‌شود.

روحانی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار اداری و حل و فصل برخی مسایل، اضافه کرد: هر چه از تمرکزگرایی کاسته شود و بتوانیم اختیارات را به استان‌ها واگذار کنیم کار ما سهل‌تر می‌شود، البته برخی امور مانند ایجاد امنیت در برخی مناطق مانند مناطق شرقی، مناطق غربی، امنیت در خلیج فارس و امنیت در خزر مختص به یک استان نیست بلکه موضوعی منطقه‌ای و مربوط به چند استان است.

انتهای پیام/ت

صحبت‌های استاندار فارس در خصوص افزایش اختیارات استانداران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار