رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد؛

امکانات صنعت چاپ ونشر را به روز می کنیم/قم دومین قطب چاپ ونشر کشور است

سیجانی گفت:در وهله اول باید به سمت تکنولوژی روز حرکت کنیم،آن دسته از واحد‌های چاپ و نشر که با تکنولوژی روز بخواهند در عرصه تولید فعالیت کنند، مورد حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم پس از بازدید از نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان که در این شهر برپا شده است،گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد، از این رو لازم است زیر ساخت‌های انس کودکان و نوجوانان با کتاب را فراهم آوریم و حوزه کتاب را تقویت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرک چاپ و نشر استان را در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی مهم ارزیابی کرد و عنوان کرد: قم دومین قطب چاپ و نشر در کشور است. به همین منظور اولین استانی بود که شهرک تخصصی چاپ و نشر را راه اندازی کرد. اما متأسفانه به دلایلی این شهرک زمان زیادی از بهره برداری آن گذشت، تا حدی که مسئولین به فکر تجزیه این شهرک افتادند. اما ما معتقدیم پتانسیل شهرک برای استان یک ظرفیت ویژه است و باید آن را فعال کنیم.

وی تاکید کرد: برای این امر باید به سمت صنایع جانبی شهرک چاپ و نشر حرکت کنیم تا بتوانیم تمام ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

سیجانی به روز کردن امکانات صنعت چاپ و نشر را مهم دانست وافزود: در وهله اول باید به سمت تکنولوژی روز حرکت کنیم. ما آمادگی کامل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را برای حمایت مالی از این حوزه اعلام می‌کنیم و بر این اساس، آن دسته از واحد‌های چاپ و نشر که بخواهند با تکنولوژی روز در عرصه تولید فعالیت کنند، مورد حمایت سازمان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: امروزه جایگزین‌هایی از قبیل: فضای مجازی برای کتاب آمده است که هیچگاه نمی‌توانند حس کتاب را در فرد به وجود آورند. برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها در ترویج کتابخوانی نقش بسزایی دارد و خوشبختانه مردم فرهنگ دوست قم استقبال خوبی از نمایشگاه کرده‌اند.

رئیس هیأت مدیره شهرک‌های استان تصریح کرد: نکته دوم ارائه مشوق‌های لازم است؛ ما برای ناشرانی که زودتر به شهرک چاپ و نشر بیایند و مستقر شوند، علاوه بر بهره‌مندی از معافیت ۱۲ ساله شهرک چاپ و نشر، امتیاز‌های ویژه‌ای قائل می‌شویم. شهرک به لحاظ زیر ساخت آب، برق و گاز، تکمیل است و پل روگذر هم که ان شاء الله در دهه فجر افتتاح می‌شود، کمک خیلی خوبی به شهرک خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم فرصت‌های ایجاد شده از طرف این سازمان را یادآور شد و گفت: برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات و استقرار در شهرک چاپ و نشر تسهیلات ویژه در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند فرصت طلایی برای علاقه‌مندان فراهم سازد.

انتهای پیام/ح

مشوق‌های «صمت» برای ازسرگیری فعالیت‌ها در اولین شهرک تخصصی چاپ و نشر کشور

برچسب ها: صنعت ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار