منشأ بسیاری از فساد‌های مالی و اداری خودخواهی است/ حلم وبردباری حضرت زهرا (س) باید الگو باشد.امام جمعه موقت تهران گفت: رذایل اخلاقی نظیر تکبر و خودشیفتگی سبب ایجاد اختلافات در خانواده و جامعه می‌شود و منشأ بسیاری از فساد‌های مالی، اداری و اخلاقی خودخواهی و تکبر است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران شب گذشته در ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا (س) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: عشق به خدا در همه کار‌های حضرت زهرا (س) مشهود بود و این بانوی بزرگوار در برابر مشکلات، مصیبت‌ها و طاعات صبر داشتند و پیوسته در مقام عبادت بودند.

وی افزود: حلم و بردباری یکی از صفات مهم حضرت زهرا (س) است که این مهم باید الگوی همه ما باشد و متاسفانه اکنون برخی از بانوان در منزل زود عصبانی شده و با اهل خانه به ویژه فرزندان با بدی برخورد می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سخاوتمندی و بخشش ویژگی مشترک حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) است وباید ما نیز از این بزرگان الگو بگیریم و بدانیم حرص، غضب، رباخواری و تکبر روح انسان را مکدر کرده و نمی‌گذارد به کمال و سعادت برسد.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: رذایل اخلاقی نظیر تکبر و خودشیفتگی سبب ایجاد اختلافات در خانواده و جامعه می‌شود و منشأ بسیاری از فساد‌های مالی، اداری و اخلاقی خودخواهی و تکبر است. اگر به حضرت زهرا (س) توسل پیدا کنیم و راه ایشان را سرلوحه عمل خود قرار دهیم یقینا هم گناهان‎مان بخشیده می‌شود و هم انواع رذایل اخلاقی از ما پاک خواهد شد.

وی تاکید کرد:حضرت زهرا (س) کوثر است و اگر جرعه‌ای از ایمان ایشان نصیب ما شود، ما نیز به مراتب عالی عبودیت می‌رسیم.

انتهای پیام // ف. م
 

گفته های امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه  شهادت حضرت زهرا (س)  در حرم مطهر رضوی 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.