کلانتری خبر داد؛

«کاوه ده» به منطقه حفاطت شده تبدیل خواهد شد/ شناسایی ۴۵۸ واحد صنعتی آلاینده در شهرستان‌های پاکدشت و شهرری

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در  ۹ ماهه ابتدای سال حدود ۴۵۸ واحد صنعتی آلاینده که در شهرستان‌های پاکدشت و شهرری شناسایی شده است.

///به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس گزارش‌ها وضعیت کیفی هوای تهران نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۳۲روز سالم، ۶ روز هوای پاک، ۵۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است.

وی افزود: گازسوز کردن ۵۲ واحد صنعتی در سطح استان توسط سازمان صمت و وزارت نفت، افزایش معاینه فنی خودرو‌ها براساس استاندارد‌های بین‌المللی، جمع‌آوری واحد‌های آلاینده و راه‌اندازی سامانه باربر از سوی شهرداری پایتخت برای شناسایی خودرو‌های حمل پسماند و فرسوده از جمله اقدامات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران بود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه نصب دوربین‌ها و نظارت بر توزیع سوخت استاندارد از دیگر اقدامات برای کاهش آلودگی هوا بود، ادامه داد: ناپایداری جوی نیز در کاهش آلودگی‌ها تاثیر گذار بود.

کلانتری تصریح کرد: منطقه «کاوه ده» ۲۷ سال است که به عنوان منطقه شکار ممنوع شناخته شده است و به دلیل داشتن تنوع زیستی و حیات وحش گوناگون با تصمیم شورای عالی محیط زیست به یک منطقه حفاطت شده تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹ واحد محیط بانی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، گفت: سند توسعه برنامه‌ریزی نیز به تصویب رسیده که این سند در تمام شهرستان‌ها براساس برش شهرستانی توسعه می‌یابد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران بیان کرد: اولویت محیط زیست نظارت و‌ پایش واحد‌های صنعتی است که بر همین اساس در  ۹ ماهه ابتدای سال حدود ۴۵۸ واحد صنعتی آلاینده که در شهرستان‌های پاکدشت و شهرری شناسایی شده است.

کلانتری با بیان اینکه بیشترین پایش در صنایع ریخته‌گری با ۲۰ درصد و آبکاری با ۱۵ درصد صورت گرفت، تصریح کرد: در ۹ ماهه اخیر ۲هزار و ۹۷۹ واحد اخطاریه، ۴۶ واحد پلمپ، ۳هزار و ۸۸۸ خود اظهاری صنایع دریافت کردند و ۱۷۷۶ پرونده حقوقی نیز تشکیل شد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در حال حاضر ۳کانون آلاینده از جمله فاضلاب شهرستان اسلامشهر و واوان، نبود مدیریت پسماند در سایت آرادکوه و مجتمع گاورداری گام‌گستر در شهر تهران وجود دارد که متاسفانه تاکنون نتوانستیم آن‌ها را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست قرچک به زودی افتتاح می‌شود، گفت: این اداره کل باتوجه به زیرساخت‌های لازم در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال شکل گیری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، هوای پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار