مدیر عامل شرکت مخابرات ایران:

حذف آبونمان از قبوض تلفن ۱۰۰ درصد به ضرر مخابرات است/ کمتر از ۱ درصد کارهای مخابرات با صدور قبوض انجام می‌شود


سید مجید صدری گفت: رای دیوان عالی مبنی بر حذف آبونمان از قبوض تلفن ثابت، ۱۰۰ درصد به ضرر شرکت مخابرات است.


حذف آبونمان از قبوض تلفن ۱۰۰ درصد به ضرر مخابرات است/ کمتر از ۱ درصد کارهای مخابرات با صدور قبوض انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سيدمجيد صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری اظهار کرد: رای دیوان عالی مبنی بر حذف آبونمان از قبوض تلفن ثابت، ۱۰۰ درصد به ضرر شرکت مخابرات است.

وی در ادامه تصریح کرد: اطلاق واژه "آبونمان " از ابتدا غلط بود و در واقع چنین مبالغی به عنوان هزینه نگهداری و توسعه خطوط مخابرات صرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با پیگیری وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، رای دیوان عالی درباره حذف آبونمان از قبوض تلفن را تغییر دهیم.

صدری همچنین افزود: با وجود اینکه شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی به شمار می‌آید اما تلاش ما بر این است که مثل سایر دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را در این مجموعه اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: هزینه هر یک از ملک‌ها یا دارایی‌هایی که از شرکت مخابرات ایران به فروش برسد، برای توسعه این شرکت و به روز رسانی و ارتقا خدمات آن صرف خواهد شد و هرگز در بخش پرداخت بدهی‌های شرکت مخابرات هزینه نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره حذف قبوض کاغذی تلفن‌های ثابت اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از ۱ درصد کارهای شرکت مخابرات با صدور قبوض مخابرات انجام می‌شود و تصمیم نهایی را بر اساس ذائقه و تمایل مردم خواهیم گرفت.

صدری یادآور شد: در شهرستان‌های مختلف کشور قبوض زیر ۲۰ هزار تومان صادر نمی‌شود و به جای آن هزینه قبوض برای مشترکان به صورت پیامکی ارسال می‌شود و در هم‌اکنون با اجرای بخشنامه جدید بانک مرکزی، بدون صدور قبض، هزینه تلفن ثابت با اجازه اولیه مشترک از حساب او کسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که قبوض تلفن ثابت به صورت مرحله‌ای حذف شده و بر اساس گزارشات فعلی، هم اکنون ۹۹ درصد قبوض به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در حوزه آی‌تی و مخابرات وابستگی کمتری نسبت به حوزه موبایل به خارج از کشور داریم و در مقطع فعلی با وجود تحریم‌های وضع شده، سعی ما بر این است که از تولیدات و تجهیزات شرکت‌های داخلی و کاملاً بومی در این حوزه استفاده کنیم.

صدری تاکید کرد: در شرکت مخابرات ایران به روی افراد و شرکت‌های توانمند داخلی باز است و هم‌اکنون ارتباط خوبی با دانشگاه‌های پلی‌تکنیک، دانشگاه امیرکبیر و همچنین دانشگاه شهید بهشتی در حوزه‌های مختلف مشترک با شرکت مخابرات داریم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حجم اینترنت و مشکلات مشترکان با آن اضافه کرد: در استفاده از حجم اینترنت تلفن ثابت تلفن ۲۰۲۰ پاسخگوی مشکلات خواهد بود و در اپراتورهای مختلف، در وهله نخست بخش بازرسی آن‌ها و پس از آن بازرسی شرکت مخابرات ایران پاسخگو خواهد بود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نقطه در سراسر کشور از پوشش‌دهی وای‌فای عمومی برخوردار است و تلاش ما بر این امر متمرکز خواهد شد که نقاط دارای وای‌فای عمومی را به ۱۰۰۰ نقطه برسانیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: تلاش شرکت مخابرات این است که مجوزهای لازم برای حفاری توسعه فیبر نوری را از سازمان شهرداری اخذ کند و توسعه این خدمت و ارائه خدمات مطلوب به مشترکان در منازل در این مسئله، جزو اولویت‌های شرکت مخابرات محسوب می‌شود.

صدری همچنین یادآور شد: اغلب مردم به دلیل هزینه‌های بالای کابل‌کشی برای منازل خود جهت دریافت فیبر نوری و سایر هزینه‌هایی که استفاده و بهره‌مندی این خدمت دربرداشت، تمایلی به دریافت آن نداشتند و ما در طرح تانومای ویژه که تا آخر سال مهلت اجرایی دارد، کلیه هزینه‌های کابل‌کشی برای رساندن فیبر نوری به منازل را به صفر رسانده‌ایم و اگر مردم از این امر استقبال کنند، مهلت فوق را تمدید خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: لحاظ کردن کاهش تعرفه‌های مخابراتی چه در ارائه خدمات دیتا و چه در ارائه خدمات تلفن ثابت، بیشتر از این به نفع شرکت مخابرات ایران نیست و البته ما تابع مقررات و قوانین تعیین‌شده هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از حذف تلفن‌های بدون کارکرد خبر داد و گفت: در حال حاضر هزینه‌ ایجاد هر خط ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است و بر اساس گزارش‌های موجود، یک میلیون شماره تلفن ثابتی که در چهار سال گذشته کارکردی نداشتند، حذف شدند.

صدری گفت: تخلیه خطوط بدون کارکرد به دلیل این صورت گرفت که نگهداری آن‌ها درآمدی غیرواقعی برای مخابرات حاصل می‌کرد و این مسئله شامل حال خطوطی می‌شد که بیش‌تر از سه تا چهار سال کارکرد نداشته و پس از اخطارهای اولیه، تا امروز یک میلیون خط را تخلیه کرده و به مشترکان جدید واگذار می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
مدیران عزیز کمتر حقوق نجومی بگیرن اونوقت تمام طرح مخابراتی انجام میشودد-
آخرین اخبار