رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته مطرح کرد؛

بازار چوب راکد است/ تولید ۵۰ درصد ام دی اف مورد نیاز در داخل کشور

الهیان گفت:۵۰ درصد ام دی اف مورد نیاز در داخل تولید می‌شود و بیش از ۶۰ درصد پارکت‌های موجود در بازار وارداتی است.

بازار چوب راکد است/ تولید ۵۰ درصد ام دی اف مورد نیاز در داخل کشوراسماعیل الهیان رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضع چوب و تخته در بازار اظهار کرد: باتوجه به رکود حاکم در صنعت چوب، افزایش قیمتی برای آن درنظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها، تأثیری در بازار صنعت چوب نداشته است، تصریح کرد: هم اکنون تقاضایی برای بازار چوب وجود ندارد و بازار راکد است.


بیشتر بخوانید: صادرات هرگونه چوب ممنوع است 


الهیان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد ام دی اف مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، افزود: بیش از ۶۰ درصد پارکت‌های موجود در بازار وارداتی است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته، هم‌اکنون در این صنف تعدادی از بنگاه‌ها به صورت غیرمجاز و بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند که باید به‌زودی تعیین تکلیف شوند.

الهیان با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز تأثیر مستقیم بر قیمت کلا‌های موجود در بازار دارد، گفت: افزایش تعرفه گمرکی موجب اوج گیری نرخ چوب، تخته و فیبر‌های سه لایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بازار چوب از سنتی به صنعتی تغییر رویکرد داده است، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون به همت تولیدکنندگان ایرانی محصولات مرغوب و با کیفیت در کشور تولید می‌شود که قابلیت صادراتی دارد.

الهیان با بیان اینکه در تولید نئوپان خودکفا شده‌ایم، گفت: این محصول در بخش‌های مختلف تولیدی مانند کمد، کابینت و غیره کاربرد دارد.

انتهای پیام/

خودکفایی در تولید نئوپان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار