ترزا می‌ برای نجات برکسیت، مذاکره با اتحادیه اروپا را از سر می‌گیرد

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد به دنبال گفتگوی دوباره با اتحادیه اروپا در مورد «حصار امنیتی» به منظور اجتناب از بازگشت مرز‌های فیزیکی میان دو ایرلند است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، اعلام کرد برای نجات توافق برکسیت (خروج انگلیس ار اتحادیه اروپا) که از سوی نمایندگان پارلمان رد شد، مذاکرات را از سر می‌گیرد. او طرح جایگزین را که نمایندگان خواستار آن بودند ارائه نکرد.

روز دوشنبه ترزا می‌ به نمایندگان پارلمان انگلیس اعلام کرد به دنبال گفتگوی دوباره با اتحادیه اروپا در مورد «حصار امنیتی» به منظور اجتناب از بازگشت مرز‌های فیزیکی میان دو ایرلند است.

روزنامه ایندیپندنت در پایگاه اینترنتی خود با اشاره به اقدام ترزا می‌ نوشت «روز گراندهاگ: نمایندگان و تجار برای محکوم کردن طرح ثانویه برگزیت ترزا متحد شدند که هنوز همان طرح اولیه است.»

اما به طور کلی در رسانه‌های روز سه‌شنبه انگلیس بیش از همه فرضیه همه‌پرسی دوم مطرح است که شانس موفقیت هم دارد. روزنامه گاردین بر مخالفت نخست وزیر با رای‌گیری جدید تاکید کرد که از دیدگاه ترزا می «همبستگی اجتماعی» را در انگلیس تهدید می‌کند. روزنامه‌های دیلی میل، سان و تلگراف هم به حمایت جرمی کوربین (رهبر حزب مخالف انگلیس) از طرح نمایندگان حزب کارگر پرداختند.

ترزا می‌ روز گذشته در برابر نمایندگان پارلمان گفت: من به مذاکرات با همکاران از جمله حزب اتحادگرای ایرلند شمالی در مورد حصار امنیتی در این هفته ادامه خواهم داد و جمع‌بندی این مذاکرات را به اتحادیه اروپا ارائه خواهم داد.

اظهارات روز گذشته ترزا می‌در پارلمان انگلیس از سوی نمایندگان حزب اتحادگرای دموکراتیک که متحد می‌در پارلمان هستند دلگرم کننده ارزیابی شد، اما این سخنان خشم مخالفان را برانگیخته است. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، در مورد سخنان ترزا می‌ گفت وی هنوز ابعاد شکست سه‌شنبه هفته گذشته را زمانی که توافق برگزیت وی که با بروکسل در مورد آن مذاکره کرده بود با ۴۳۲ رای مخالف و ۲۰۲ رای موافق رد شد، درک نکرده است. این بزرگترین شکست یک دولت در طول تاریخ پارلمان انگلیس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
انگلیس خائن به هموطنای اروپایشه و باید تخلیه بشه و همه شونو بفرستن برن آمریکا زندگی کنن
آخرین اخبار