صادق نژاد مطرح کرد؛

اسفندماه؛ برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی رباتیک در ایران/ تنها ۱۰ درصد صنایع از ربات‌های پیشرفته استفاده می‌کنند

نمایشگاه توانمندی‌های حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سروش صادق نژاد دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه جهان امروز در مرز یک انقلاب فناوری ایستاده که روش زندگی را از بنیان دگرگون ساخته است، اظهار کرد: این دگرگونی که منشا رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی دارد، تحول گسترده‌ای در همه صنایع ایجاد کرده است، بر اساس آمارها، در ایران تنها ۱۰ درصد از صنایع کشور از ربات‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، در حالی که این آمار در دنیا ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

وی افزود: این عدد نشان می‌دهد صنایع کشور نتوانسته‌اند به سمت ربات‌های پیشرفته حرکت کنند، لذا نیازمند توجه جدی همه مدیران و تلاشگران این عرصه برای توسعه همه جانبه رباتیک و هوشمندسازی صنعت است.

صادق نژاد با اشاره به دستاورد‌های دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علمی و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه، بیان کرد: در این راستا اولین فن بازار رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون صنعتی در کشور که محلی برای ارائه دستاورد‌های دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری کشور و صنایع وابسته است، برگزار خواهد شد.

نخستین نمایشگاه تخصصی رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی ایران/ تنها ۱۰ درصد صنایع از ربات‌های پیشرفته استفاده می‌کنند

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه بسترسازی برای معرفی شرکت‌های توانمند حوزه اتوماسیون، رباتیک و هوش مصنوعی، جلب پشتیبانی و حمایت دستگاه‌های دولتی و خصوصی سرمایه گذار از شرکت‌های فناور و حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی است.

صادق نژاد بیان کرد: ایجاد جو نشاط و ترغیب دانش آموزان، دانشجویان و محققین به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و تیمی با استفاده از الگوی پژوهش‌های کاربردی و دانش بنیان، ارتقا دانش بومی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی جهت ایفای نقش موثر در نظام نوآوری و فناوری کشور، فراهم ساختن بستر لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری‌سازی آن‌ها و همچنین بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، محققان و صنعتگران از دستاورد‌های مهم این رویداد مهم در کشور به شمار می‌رود.

نخستین نمایشگاه تخصصی رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی ایران/ تنها ۱۰ درصد صنایع از ربات‌های پیشرفته استفاده می‌کنند

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه در راستای ساماندهی و ایجاد تمرکز در جامعه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی کشور و سوق دادن این دانش به سمت تولید اقتصاد دانش بنیان است و باهدف بسترسازی جهت معرفی شرکت‌های توانمند حوزه اتوماسیون صنعتی، رباتیک و هوش مصنوعی و برقراری ارتباط میان صنعتگران و متخصصان این حوزه به‌ ویژه در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع دفاعی و فضایی و دریایی، صنایع مخابرات، صنایع برق و نیروگاهی، صنایع عمرانی، صنایع آب و شبکه‌های تصفیه و توزیع، صنایع معدنی و معادن و ... است.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این نمایشگاه به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت و حمایت مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری ۱۰ تا ۱۳ اسفندماه سال ۱۳۹۷، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و همزمان با برگزاری هشتمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک امیرکبیر (فیراکاپ آزاد ایران) برگزار خواهد شد.

وی در پایان اشاره کرد: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه در سال جاری بتوانیم دستاورد‌های بهتری را از کشور در سال ۲۰۲۰ که جمهوری اسلامی ایران میزبان بزرگترین رویداد رباتیک در جهان است را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

اهداف برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های حوزه رباتیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار