۳۰ درصد از اثر تاریخی شهرستان بافق در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق گفت: از ۲۰۰ اثر شناسایی شده در این شهرستان ۳۰ درصد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

۳۰ درصد در اثر تاریخی شهرستان بافق در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده استبه گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، لیلا رنجبر مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق گفت: ۶۳ اثر ثبت شده  شهرستان بافق در فهرست آثار ملی کشور شامل ۴۱ اثر نامنقول، ۳ اثر منقول، ۵ اثر طبیعی و ۱۴ آثار معنوی و ناملموس است.

وی از ثبت ۶ اثر معنوی و ناملموس این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور در سالجاری خبر داد و افزود: ۲۰ اثر دیگر برای ثبت ملی آماده سازی شده است.

 رنجبر ادامه داد : به دلیل طبیعت بکر کویر روستای صادق آباد از جمله کمپ کویری کارال و همچنین جاذبه‌های تاریخی قلعه و طبیعت و نخلستان‌های زیبای و درهم تنیده روستای باقر آباد و وجود زیر ساخت‌های گردشگری، این مناطق به ترتیب در اولویت بازدید توریست‌های خارجی قرار دارد.

سالانه بیش از ۳۵۰ گردشگر خارجی از اماکن و آثار طبیعی شهرستان بافق بازدید می کنند

وی گفت: با فراهم شدن امکانات و زیر ساخت ها، به طور متوسط سالانه بیش از ۳۵۰ گردشگر خارجی از اماکن و آثار طبیعی شهرستان بافق دیدن می‌کنند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق گفت: روستا‌های سنتی هدف گردشگری قطرم و شادکام این شهرستان نیز به ترتیب در ردیف‌های بعدی است که گردشگران خارجی از آن‌ها دیدن می‌کنند.

 مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرا دارد که یازده اقامتگاه بوم گردی و سفره خانه‌های سنتی در این شهرستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار