مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور/ پوشش آموزش خانواده ۵۰ درصد است

عباسپور از تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور در اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان مازندران اظهار کرد: مفهوم مشارکت یک فرهنگ است که باید عمومی شود.

باید فضای مشارکت مردمی را فراهم کنیم

وی بابیان اینکه مشارکت مردم در آموزش‌وپرورش بستر اساسی حل بسیاری از مشکلات است، افزود: یکی از آسیب‌های حوزه مشارکت خود مدیران هستند که با لایه‌های سخت مانع از مشارکت مردم می‌شوند؛ مردم آماده هرگونه مشارکتی هستند و این ما هستیم که باید فضای مشارکت مردمی را فراهم کنیم. باید تلاش کنیم این لایه را بشکنیم و با مشارکت دادن هر چه بیشتر خانواده‌ها از معضلات موجود بکاهیم.

نورعلی عباسپور سرمایه انسانی را مهم‌ترین بستر مشارکت خانواده‌ها دانست و ابراز کرد: اندیشه‌هایی هستند که می‌توانند تحول ایجاد کنند. تا آدم‌ها تغییر نکنند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. در همین راستا در تعلیم و تربیت نقش اساسی و بستر اصلی بر عهده خانواده‌ها است و وقتی از مشارکت حرف می‌زنیم نباید به یک مشارکت تزئینی قناعت کنیم.

۹۷ هزار مدرسه انجمن اولیا دارند

عباسپور با اشاره به قواعد تشکیل انجمن اولیا در مدارس تصریح کرد: مدارسی که بیش از ۱۰ دانش‌آموز دارند باید انجمن اولیا داشته باشند. تعداد انجمن اولیا نیز تا سقف ۳۰۰ دانش‌آموز ۵۰ نفر است و پس‌ از آن به ازای هر ۵۰ دانش‌آموز یک عضو انجمن اضافه می‌شود. در کل کشور ۹۷ هزار مدرسه انجمن اولیا دارند و حدود ۷۰۰ هزار نفر عضو شورا‌های انجمن اولیا و مربیان در کل کشور هستند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش همچنین از تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور در سال ۹۸ خبر داده و گفت: شورای عالی انجمن اولیا و مربیان برای سیاست‌گذاری کلان تعلیم و تربیت کشور باید تشکیل شود که انتخابات آن در اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد و ۱۳ نفر از کل کشور به‌عنوان اعضای شورای عالی انجمن اولیا و مربیان انتخاب می‌شوند.

وجود ۸ هزار مدرس آموزش خانواده در کشور

وی به بحث آموزش خانواده نیز اشاره‌کرده و گفت: ۸ هزار مدرس آموزش خانواده در کشور داریم که امسال محوریت آموزش خانواده را بر اساس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیوند خانه و مدرسه قرار داده‌ایم. در مقطع پیش‌دبستانی آموزش خانواده یک الزام است و خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی باید دوره ۱۶ ساعته را گذرانده و گواهی آموزش خانواده ارائه کنند.

عباسپور بابیان اینکه در حال حاضر پوشش آموزش خانواده در تمامی مقاطع به‌جز مقطع پیش‌دبستانی حدود ۵۰ درصد است، خاطرنشان کرد: برای مدرسان آموزش خانواده ۳ مرحله شرکت در آزمون، مصاحبه حضوری و شرکت در دوره آموزشی را در نظر گرفته‌ایم. برای شرکت در آزمون نیز ۴ عنوان کتاب به مدرسان معرفی می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش در زمینه سرویس مدارس، فرهنگ‌سازی را اصلی‌ترین عامل دانسته و اظهار کرد: باید این فرهنگ هر چه بیشتر در خانواده‌ها نهادینه شود که از سرویس‌های رسمی استفاده کنند. حوادثی که رخ می‌دهد در زمینه آزادبر‌ها است و بر اساس قانون، مدرسه نمی‌تواند با آزادبر‌ها قرارداد ببندد و باید حتماً تحت نظارت شرکت‌های قانونی باشد.

وی استان مازندران را ازنظر برگزاری دوره‌های آموزشی و جدیت در امور انجمن اولیا از استان‌های برتر کشور دانسته و گفت: آنچه در این استان مشاهده می‌شود نشان می‌دهد که مازندران در اجرای برنامه‌ها جدی است و تشریفاتی و تزئینی نیست و در این استان قدم‌های خوبی در حال برداشته شدن است.

شایان‌ذکر است در این گردهمایی از روسای انجمن اولیا و مربیان برتر استان مازندران تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار