تجهیزات پزشکی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تامین می‌شود

رییس آموزش و پرورش استثنایی همدان با اشاره به تامین تجهیزات پزشکی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه گفت: دانش آموزان این استان از طرح خدمات حمایتی، بهره مند می‌شوند.

تجهیزات پزشکی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تامین می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، پروین قربانیان رییس آموزش و پرورش استثنایی همدان گفت: در سال تحصیلی جاری، تعداد ۶۷ پرونده اسناد پزشکی و خرید تجهیزات توانبخشی کودکان و دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به منظور بهره مندی از طرح خدمات حمایتی ارسال شده است.

وی افزود: به منظور ایجاد و تقویت فرصت‌های برابر و اثر بخش توانبخشی، آموزشی و پرورشی و برخورداری کودکان و دانش آموزان استثنایی به سطح قابل دسترسی از سلامتی و زندگی مطلوب سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خدمات حمایتی ویژه‌ای به تمامی کودکان و دانش آموزان استثنایی واجد شرایط ارایه می‌دهد.

قربانیان عنوان کرد: برای استفاده از این طرح داشتن بیمه پایه الزامی است و ارسال مدارک دانش آموزان تنها از طریق سامانه بهداشت مدارس استثنایی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هزینه‌های مربوط به پرونده‌های ارسالی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، پس از بررسی و تایید در کارگروه اجرایی آموزش و پرورش قابل پرداخت است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: تاکنون ۶۷ پرونده اسناد پزشکی و خرید تجهیزات توانبخشی و دارویی دانش آموزان این استان شامل نسخه دارویی و پاراکلینیکی، عینک، ویلچر، واکر، کفش طبی و سمعک برای دریافت خدمات حمایتی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ارسال شده است که پس از تایید، مبالغ آن به حساب دانش آموزان واریز می‌شود.

بیش از یک هزار و ۸۰۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه در سطح استان همدان از خدمات آموزش و پرورش استثنایی همدان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ز

تجهیزات پزشکی دانش آموزان همدانی تامین می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.