زرنگ‌بازی رستوران‌ها برای گرفتن گوشت سهمیه‌ای!

بالا رفتن قیمت گوشت گرم باعث شده استقبال مردم از گوشت‌های منجمد وارداتی بیشتر شود، اما این موضوع با حواشی‌هایی در برخی از رستوران‌ها همراه بوده است.

زرنگ‌بازی رستوران‌ها برای گرفتن گوشت سهمیه‌ای!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس وحیدی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اظهار کرد: این سازمان صرفاً وظیفه توزیع گوشت‌های منجمد که از طریق سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و امور پشتیبانی تامین می‌شود را به عهده دارد.

وی ادامه داد: این گوشت‌های منجمد، وارداتی هستند و فرآیند اداری برای واردات و ترخیص از گمرک آن‌ها گاه طولانی می‌شود.

وی توضیح داد: هر زمان که گوشت منجمد به این سازمان عرضه شود، بلافاصله توزیع آن در بازار روز‌های کرج، آغاز و در کوتاه‌ترین زمان مدت به دست مصرف کنندگان می‌رسد. متاسفانه سهمیه یا مقدار مشخصی برای توزیع گوشت به صورت هفتگی یا ماهانه تعیین نشده و هر وقت گوشت به دست ما برسد، توزیع می‌کنیم.

وحیدی در پاسخ به اینکه چرا اطلاع رسانی دقیقی در خصوص روز‌هایی که گوشت منجمد در بازار روز‌های کرج توزیع می‌شود، وجود ندارد، گفت: از طریق فضای مجازی و اطلاعیه‌هایی که در بازار روز‌ها توزیع می‌شود، در خصوص روز‌هایی که گوشت منجمد توزیع نمی‌شود اطلاع رسانی صورت می‌گیرد. البته در برخی روز‌ها گوشت بدون هماهنگی قبلی به دست ما می‌رسد که به سرعت توزیع آن را انجام می‌دهیم.


بیشتر بخوانید:توزیع گوشت با کارت ملی!


 پیش از این عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نماینده البرز در مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود؛ اکبریان گفته بود: «گرانی در کشور خیلی جدی است، یکی از موضوعات بحث گوشت است، توزیع این کالا مکانیسم درستی ندارد، ما پیشنهاد دادیم با کوپن یا کارت توزیع شود، اما دولت قبول نکرد، متأسفانه از مجموع گوشت منجمدی که باید در اختیار مردم قرار گیرد بخشی سر از رستوران‌ها در می‌آورد، همین روزهاست که اعلام کنند سلطان گوشت هم دستگیر شده است.»

در همین خصوص مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: توزیع گوشت‌های تنظیم بازار در یک زمان مشخص و در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود و بر همین اساس ممکن است برخی رستوران‌ها عوامل خود را به محل‌های توزیع بفرستند.

وی در این خصوص اضافه کرد: این موضوع بار‌ها مشاهده شده که چند نفر به صورت گروهی از طرف رستوران‌ها در صف توزیع گوشت حضور پیدا کرده و گوشت‌های تنظیم بازار را دریافت کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر بار با این کار برخورد‌هایی هم انجام شده، اما چون توزیع گوشت به صورت روزانه انجام می‌شود رستوران‌ها عوامل خود را به محل توزیع گوشت می‌فرستند.

وی ادامه داد: این که گوشت تنظیم بازار به صورت مستقیم از طرف ما به رستوران‌ها داده شود چنین چیزی نیست و به خاطر حضور عوامل رستوران‌ها در صف مردم عادی است، ناظران تعزیرات، اصناف و بازرسی هم هر جایی متوجه این موضوع شده‌اند با آن برخورد کرده‌اند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.