کُشتی زیر ۲ خم شمشیربازی را گرفت

با توجه به اینکه یکی از بهترین‌های سالن‌های تمرینی شمشیربازی در اختیار فدراسیون کشتی قرار دارد، اما ملی پوشان این رشته از نبود سالن تمرینی گلایه می کنند.

یعقوبیان: بهترین سالن شمشیربازی در اختیار فدراسیون کشتی است

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در سال‌های اخیر با هدایت پیمان فخری توانسته عملکرد خوبی را در مسابقات مختلف بین المللی داشته باشد.

تیم سابر ایران در رنکینگ جهانی فدراسیون شمشیربازی در جایگاه پنجم دنیا قرار دارد، اما یکی از مشکلات اساسی ملی پوشان این رشته ورزشی نبود سالن تمرینی مناسب است با توجه به اینکه تیم ملی سابر کشورمان یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به شمار می‌رود هنوز سالن تمرینی مناسب در اختیار ندارد و وزرات ورزش و جوانان یکی از سالن‌های شمشیربازان را در اختیار فدراسیون کشتی قرار داده است در همین خصوص علی یعقوبیان دبیر فدراسیون شمشیربازی کشورمان در گفتگو با خبرنگارما  درباره آخرین وضعیت سالن تمرینی ملی پوشان این رشته اظهار کرد: در مجموع ۲ سالن تمرینی در اختیار تیم ملی شمشیربازی وجود دارد، اولین سالن ما در مجموعه ورزشی شیرودی تهران، در اختیار تیم‌های ملی اسلحه فلوره و اپه در بخش مردان و زنان قرار دارد.

او تصریح کرد: ملی پوشان اسلحه سابر کشورمان هم در سالن شهید کلاهدوز تمریناتشان را پیگیری می‌کنند قدمت این سالن به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. از لحاظ وسعت این سالن بسیار کوچک است و هر روز در آن یک مشکل جدید به وجود می‌آید، در روز‌های گذشته جلسه‌ای با حضور مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان)، فضل الله باقرزاده (رئیس فدراسیون) و پیمان فخری (سرمربی تیم ملی سابر) برگزار شد و ما در آن جلسه از وزیر ورزش درخواست کردیم با توجه به اینکه تیم ملی شمشیربازی در مسابقات مختلف بین المللی شرکت می‌کند و شانس مدال آوری را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دارد توقع می‌رود یک سالن بهتر در اختیار این ملی پوشان قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند عملکرد بهتری را در مسابقات از خودشان به نمایش بگذارند.

او در ادامه افزود: ناگفته نماند که ما یکی از بهترین سالن‌های شمشیربازی آسیا را در مجموعه آزادی تهران در اختیار داریم، اما چند سالی است وزارت ورزش آن را در اختیار فدراسیون کشتی قرار دارد. اگر شرایطی فراهم شود و این سالن را در اختیار تیم ملی شمشیربازی بگذارند دیگر خواسته‌ای در این مورد از وزارت ورزش نخواهیم داشت. واقعا این سالن حق فدراسیون و بازیکنان شمشیربازی است و امیدوارم هر چه زودتر وزارت ورزش در این مورد فکری به حال ما بکند.

دبیر فدراسیون شمشیربازی در خصوص برگزاری مجمع سالیانه این فدراسیون که روز گذشته برگزار شد بیان کرد: جلسه‌ی بسیار خوبی با حضور ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزرات ورزش و جوانان و اعضای فدراسیون شمشیربازی برگزار شد و در آن رئیس هئیت‌های هر استان مشکلات خود را مطرح کردند و در کل روز گذشته جلسه‌ی بسیار خوبی را داشتیم.

یعقوبیان در خصوص برگزاری لیگ شمشیربازی گفت: خدا را شکر هر سال لیگ خوبی را برگزار می‌کنیم، اما امسال به دلیل شرایط اقتصادی حامیان مالی حمایت‌های خوبی را از تیم‌های لیگ نداشته اند، ولی با تمام این مشکلات ما لیگ شمشیربازی را برگزار خواهیم کرد و تا کنون ۷، ۸ تیم برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند، اما به دلیل بودجه کمی که دارند نمی‌توانند با بازیکنان قرارداد‌های خوبی را به ثبت برسانند و به همین دلیل فعلا حضور ملی پوشان در لیگ مشخص نیست.

او در پایان تصریح کرد: ملی پوشان سابر کشورمان پس از مسابقات جهانی لهستان، باید در ۸، ۹ رقابت دیگر شرکت کنند تا کسب سهمیه المپیک را کسب کنند.


بیشتر بخوانید:

عابدینی: موزه ورزش باعث ترغیب نسل جوان به بحث مدال آوری می‌شود

باهرارسباران: هدفمان کسب سهمیه و حضور در بخش تیمی المپیک است

پاکدامن: به فشردگی مسابقات عادت کرده ایم/ در سال‌های آینده به سطح کره خواهیم رسید


انتهای پیام/

اظهارات دبیر فدراسیون شمشیربازی در مورد مشکلات این رشته ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار