حسینی‌منش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اغماض در برخی موارد برای صدور گواهی معاینه‌فنی ناوگان حمل و نقل عمومی

مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودرو‌های تهران گفت: سعی کردیم در صدور گواهی معاینه‌فنی برای اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی از مواردی که خیلی خطرناک نیستند، چشم‌پوشی کنیم.

اغماض در برخی موارد برای صدور گواهی معاینه‌فنی ناوگان حمل و نقل عمومیسید نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودرو‌های تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت معاینه‌فنی اتوبوس‌های درون شهری(BRT) اظهار کرد: تمام اتوبوس‌های درون شهری ملزم به دریافت گواهی معاینه‌فنی هستند.

وی با بیان اینکه میزان مردودی اتوبوس‌های درون شهری برای دریافت گواهی معاینه‌فنی زیاد است، گفت: ما با جدیت به موضوع جلوگیری از افزایش آلودگی هوا ورود کردیم و هیچ اغماضی را در رابطه با خودرو‌های دودزا اعمال نمی‌کنیم.


بیشتر بخوانید: خودروهای دولتی کاربراتوری اجازه تردد ندارند/ جریمه سراسری خودروهای فاقد معاینه فنی آغاز شده است


مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودرو‌های تهران بیان کرد: با توجه به اینکه امسال بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به کندی پیش رفت، سعی کردیم در صدور گواهی معاینه‌فنی برای اتوبوس‌های ناوگان عمومی از مواردی که خیلی خطرناک نیستند، چشم‌پوشی کنیم. به عنوان مثال اگر در دستورالعمل آمده است که در صورت شکستگی شیشه نباید گواهی معاینه‌فنی صادر شود، اما اگر شکستگی‌های کوچکی در شیشه اتوبوس‌های شهری وجود داشته باشد که جلوی دید راننده را نگیرد، می‌توانیم این موارد را در صدور گواهی معاینه‌فنی برای اتوبوس‌های دورن شهری نادیده بگیریم تا فرآیند نوسازی مجدد به جریان بیفتد.

حسینی‌منش در رابطه با تردد تاکسی‌های فرسوده در شهر تهران گفت: حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار تاکسی فرسوده در تهران در حال تردد هستند.

وی افزود: خودرو‌های فاقد گواهی معاینه‌فنی که در شهر تهران تردد می‌کنند، جریمه می‌شوند و فرقی نمی‌کند که تاکسی و یا خودوری شخصی باشند.

انتهای پیام/

تردد ۱۴ تا ۱۵ هزار تاکسی فرسوده در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار