مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد گفت: بعد از انقلاب خدمات برق رسانی در شهر ۱۳برابر و در روستا ۲۸.۵ برابری افزایش داشته است.

رستگار احمدی مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: قبل از انقلاب ۵ هزار و ۲۰۰ مشترک شهری و ۱ هزار و ۵۶۲ مشترک روستایی وجود داشت که بعد از انقلاب این تعداد به ۶۶ هزار و ۳۹۷ مشترک شهری و ۲۲ هزار و ۷۳۰ مشترک روستایی رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد انشعابات برق در مهاباد با افزایش ۱۳ برابری از ۶ هزار و ۷۶۲ عدد در سال ۵۷ به ۸۹ هزار و ۱۲۴ مشترک در سال ۹۷ رسیده ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی به ۷ روستا برق رسانی شده بوده، ولی هم اکنون به ۱۹۹ روستا برق رسانی شده است.

وی اظهار کرد: در آمار دیگری بعد از انقلاب اسلامی تعداد ۸۹ هزار و ۱۲۴ انشعاب برق  بین اهالی شهرستان مهاباد توزیع شده در حالیکه قبل از انقلاب اسلامی این رقم ۶ هزار و ۷۶۲ انشعاب بود ، همچنین طول شبکه فشار ضعیف قبل از انقلاب ۸۸ کیلومتر بود در حالیکه هم اکنون به ۷۱۹ کیلومتر رسیده است.

احمدی آمار مقایسه‌ای را در بخش پست زمینی و پست هوایی این چنین بیان کرد: پست زمینی احداث شده قبل از انقلاب ۱۹ دستگاه بود و لی هم اکنون ۹۶ دستگاه است، پست هوایی هم ۲۰ دستگاه بود که اکنون به یک هزار و ۳۸۳ دستگاه رسیده است یعنی حدود ۶۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد ادامه داد: چراغ‌ های معابر نصب شده قبل از انقلاب ۲ هزار و ۹۳۱ دستگاه بوده و در حال حاضر این تعداد به ۲۴ هزار و ۳۷۴ دستگاه افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام / س خ

افزایش خدمات برق رسانی شهرستان مهاباد بعد از انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.