در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین وضعیت تامین حقابه تالاب بندعیلخان دشت ورامین

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان دشت ورامین توضیحاتی داد.

مهرداد کتال محسنی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احیای تالاب بندعلیخان دشت ورامین اظهار کرد: اولین بحث برای احیا، تامین حقابه تالاب است.

وی افزود: اقدامات مطالعاتی همچون اختصاص حقابه به تالاب و همچنین هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها مانند آب منطقه‌ای و شورای برنامه‌ریزی در حال انجام است.


بیشتر بخوانید: تالابی که نفس پایتخت نشین‌ها را به شماره می‌اندازد + فیلم


کتال محسنی گفت: سالانه حدود ۲۵۰ مترمکعب آب از کوهستان‌های اطراف دشت ورامین و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آب‌های سطح شهر همچون روان آب‌ها و فاضلاب به تالاب بندعلیخان سرازیر می‌شد.

وی ادامه داد: براساس مکاتباتی که در خصوص آب منطقه‌ای داشتیم، قرار بود ۳۰ درصد از این آب‌ها را برای احیای تالاب اختصاص دهند، اما درصد بسیار کمی از این آب‌ها به تالاب روانه شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: کشاورزان و ... از آب‌های روان برای آبیاری و تامین منابع استفاده می‌کردند که این موضوع باعث می‌شد آبی به تالاب و بالا دست آن وارد نشود.

وی افزود: اگر بتوانیم ذی نفعان را در امر احیای تالاب مشارکت دهیم روند کار احیا سریعتر پیش خواهد رفت.

کتال محسنی تاکید کرد: اگر حقابه تالاب را تامین نکنیم پس از مدتی از حالت باتلاقی گذشته و خشک می‌شود و همین امر موجب  تبدیل ان به کانون انتشار گرد و غبار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کاشت گونه‌هایی در تالاب بندعلیخان برای جلوگیری از انتشار پدیده گرد وغبار را در دست اقدام داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار