کاهش تعداد درخواست پناهجویان برای ورود به آلمان

وزیر کشور آلمان اعلام کرد در سال گذشته میلادی برای دومین سال پیاپی تعداد افرادی که از این کشور درخواست پناهندگی کردند، کاهش یافت.

کاهش تعداد پناهجویان آلمان برای دو سال پیاپیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هورشت زیهوفر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد در سال گذشته میلادی تعداد افرادی که از این کشور درخواست پناهندگی کردند کاهش یافت و این دومین سالی است که این روند نزولی مشاهده می‌شود.

پس از آنکه در سال ۲۰۱۵، تعداد مهاجرانی که خواستار وارد شدن به آلمان بودند افزایش بی‌سابقه یافت، دولت این کشور اقدامات محدودکننده‌ای را در این خصوص در پیش گرفت.

آخرین آمار نشان می‌دهد که دولت مرکل توانسته است به هدف خود یعنی کاهش سالانه ۱۸۰ تا ۲۲۰ هزار مهاجر دست یابد. حدود ۱۶۲ هزار درخواست مهاجرت در سال ۲۰۱۸ ثبت شده است که ۱۳ درصد کاهش را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد. بر اساس اعلام وزیر کشور آلمان، ۳۲ هزار مورد از این تقاضا‌ها مربوط به کودکان زیر یک سال است که از مادران مهاجری که خواستار پناهندگی در آلمان هستند متولد شده‌اند.

سوری‌ها با ۴۶ هزار درخواست پناهندگی بالاترین رتبه را میان مهاجران دارند و پس از آن‌ها مهاجرانی از عراق و سپس افغانستان به ترتیب با ۱۸ هزار و ۱۲ هزار درخواست پناهندگی قرار دارند.

پس از تصمیم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در سال ۲۰۱۵ مبنی بر پذیرفتن ۸۹۰ هزار تقاضای مهاجرت، که بیشتر از کشور‌های سوریه، عراق و افغانستان بود، مهاجرت همچنان یک موضوع بحث‌برانگیز در این کشور باقی مانده است. دولت برلین تلاش کرده است تعداد پناهندگان را با اقداماتی مانند محدود کردن تعداد آن‌هایی که طبق قانون پیوند خانواده در آلمان می‌خواهند به اعضای خانواده خود در این کشور اروپایی بپیوندند، به ۱۰۰۰ نفر در ماه کاهش دهد. همچنین در این راستا آلمان تعداد درخواست‌های کمتری را مورد پذیرش قرار می‌دهد؛ برای مثال، در سال گذشته میلادی حدود ۳۵ درصد تقاضا‌ها پذیرفته شد، این درحالی است که در سال قبل‌تر، ۲۰۱۷، این آمار ۴۳ درصد بود.

اما شاید بتوان گفت عامل اصلی کاهش تعداد مهاجران به اروپا سرد شدن آتش جنگ در سوریه و عراق است که تا حدودی سبب ثبات منطقه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار