رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت خواند/ اقدام سریع و مداخله‌جویانه ترامپ در تایید گوایدو

منابع خبری از اقدام رهبر مخالفان ونزوئلا در معرفی خود به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور و تایید مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور آمریکا خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی و رهبر مخالفان ونزوئلا روز چهارشنبه با ادای سوگند در کاراکاس خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند.

در همین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به فاصله کمتر از نیم ساعت در بیانیه‌ای گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

در بیانیه ترامپ در این باره آمده است: «امروز من رسماً رئیس مجمع ملی ونزوئلا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسم. مجمع ملی ونزوئلا در نقش خود به عنوان تنها شاخه مشروع حکومت که منتخب مردم است به قانون اساسی این کشور استناد کرده و نیکلاس مادورو را غیرقانونی اعلام کرده است».

در همین حال، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز ضمن استقبال از تصمیم خوان گوایدو برای سوگند یاد کردن به عنوان رئیس‌جمهور موقت اعلام کرد آمریکا از تلاش‌های شورای ملی ونزوئلا برای تشکیل دولت انتقالی در این کشور حمایت می‌کند.

یک مقام دولت آمریکا هم که اشاره‌ای به نام او نشده، مدعی شده است در صورتی که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور یا اعضای شورای ملی آسیبی برساند، همه گزینه‌ها علیه ونزوئلا روی میز است.

گوایدو هفته گذشته همزمان با اقدام مخالفان نیکلاس مادور در غیرقانونی خواندن دوره دوم ریاست جمهوری او، گفته بود حاضر است ریاست جمهوری ونزوئلا را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار